سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ماندگاری کامپوزیت دندان


ماندگاری کامپوزیت چقدر طول می کشد؟



پر کردن کامپوزیت چیست؟
پر کردن کامپوزیت درمانی برای حفره است. در این نوع پر کردن از مواد رزین کامپوزیت برای بازگرداندن سلامت دهان و دندان استفاده می شود. رزین کامپوزیت ماده ای است که از مخلوطی از مواد مختلف از جمله شیشه ریز و پلاستیک تشکیل شده است. این نوع پر کردن جایگزینی برای پر کردن سنتی آمالگام است. این ماده به رنگ دندان است که با رنگ دندانهای طبیعی شما آمیخته می شود و این امر را برای معالجه حفره هایی که روی دندان های نزدیک جلوی دهان شما اثر می گذارد ، کامل می کند.

مواد حاوی فلز یا جیوه نیستند. رزین کامپوزیت به جای پر کردن حفره ، با ساختار طبیعی دندان شما پیوند می زند. به همین دلیل برای قرار دادن پر کردن کمتر به ساختار طبیعی دندان شما احتیاج دارید.

چه مدت پر شدن کامپوزیت دوام می آورد؟
در حالی که پر کردن کامپوزیت به اندازه آمالگام قوی نیست ، اما هنوز هم بسیار قوی هستند و می توانند سالها دوام بیاورند. بسیاری از پر کردن کامپوزیت حداقل 5 سال طول می کشد. موارد بسیاری وجود دارد که در آنها می تواند تا 10 سال یا بیشتر ادامه یابد.
چه عواملی بر ماندگاری یک پر کردن کامپوزیت تأثیر می گذارد؟
عوامل مختلف زیادی وجود دارد که می توانند بر ماندگاری یک پر کننده کامپوزیت تأثیر بگذارند. عوامل شامل:
محل پر شدن. فشارهای نیش و جویدن در قسمت پشت دهان بیشتر است. در حالی که پر کردن کامپوزیت نسبتاً قوی است ، ممکن است در صورت قرار دادن در مولرهای شما سریعتر از بین بروند.
اندازه پر شدن. به طور معمول ، پر کردن های کوچکتر تمایل بیشتری به ماندن دارند زیرا احتمالاً مشکلات کمتری رخ می دهد.
اگر از تجاوز جنسی رنج می برید. بروکسیسم شرایطی است که در آن دندان های خود را خرد کرده و می چسبانید. این اقدامات فشار بیش از حد را روی دندان های شما قرار می دهد. در نتیجه ، پر شدن آمالگام ممکن است سریعتر از بین برود.
آنچه می خورید و می نوشید. غذاها و نوشیدنی های قندی یا اسیدی می توانند خطر فرسایش مینا را افزایش دهند. این می تواند خطر بروز مشکلات در مورد پر کردن کامپوزیت شما را افزایش دهد.
عادات بهداشت دهان و دندان شما. حفظ شیوه های بهداشت دهان و دندان مناسب برای سلامت دهان و دندان و ماندگاری مواد پر مصرف شما ضروری است. اگر از بهداشت دهان و دندان خود غافل باشید ، پوسیدگی جدید می تواند در اطراف پر شدن شما شکل بگیرد و آن را به خطر بیاندازد. علاوه بر این ، بهداشت دهان و دندان ضعیف همچنین خطر ابتلا به حفره در دندانهای دیگر را افزایش می دهد.
تکنیک های دندانپزشکی هنگام قرار دادن پر کردن کامپوزیت خود. نحوه قرارگیری پر کردن کامپوزیت شما برای اطمینان از ماندگاری آنها ضروری است. مهم است که دندان آسیب دیده به درستی تمیز و خشک شود تا از آلودگی رطوبت و باکتری ها در ناحیه درمان جلوگیری نشود.

منبع مقاله:https://www.raptou.com/p/dentist-Columbus-OH-How-Long-Do-Composite-Fillings-Last-p38763.asp
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت