سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

معایب کامپوزیت دندان


معایب کامپوزیت دندان چیست؟

افتادن و شکستن کامپوزیت و لمینت دندان.روند برگشت پذیر نیست.لمینت نسبت به کامپوزیت پر هزینه تر هستند.کامپوزیت ها معمولاً در صورت تراشه یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند.از آنجا که مینای دندان برداشته شده است ، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی حساس تر شود.کامپوزیت ممکن است دقیقاً با رنگ دندانهای دیگر شما مطابقت نداشته باشند. همچنین ، رنگ روکش نمی تواند یک بار در جای خود تغییر کند.
قيمت 0ريال

معایب کامپوزیت دندان
معایب کامپوزیت دندان

معایب کامپوزیت دندان چیست؟

اگرچه لمینت و کامپوزیت دندان هر دو با پنهان کردن نقایص دندان، می توانند لبخند شما را بهبود ببخشند، با اینحال هرکدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. افتادن و شکستن کامپوزیت و لمینت دندان. روند برگشت پذیر نیست.لمینت نسبت به کامپوزیت پر هزینه تر هستند. کامپوزیت ها معمولاً در صورت تراشه یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند.از آنجا که مینای دندان برداشته شده است ، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی حساس تر شود. کامپوزیت ممکن است دقیقاً با رنگ دندانهای دیگر شما مطابقت نداشته باشند. همچنین ، رنگ روکش نمی تواند یک بار در جای خود تغییر کند. 

;hl\,cdj nknhk کلمه‌ایست که ممکن است به علت اشتباه تایپی، شما را به این صفحه آورده باشد. در واقع شما قصد تایپ کلمه‌ی کامپوزیت دندان را داشتید ولی کیبورد شما انگلیسی بوده است. به هرحال شما وارد بزرگترین آرشیو کامپوزیت دندان شده‌اید، با ما همراه باشید.

اگر قصد سفید کردن دندان های خود را دارید ، قبل از گرفتن روکش باید این کار را انجام دهید.دندانهای دارای کامپوزیت هم می توانند پوسیدگی را تجربه کنند ، احتمالاً نیاز به پوشش کامل دندان با تاج دارد. کامپوزیت ونیر برای افرادی که دندانهای ناسالم دارند (برای مثال افرادی که دچار پوسیدگی یا بیماری لثه فعال هستند) ، دندانهای ضعیف شده (در نتیجه پوسیدگی ، شکستگی ها ، پر کردن های بزرگ دندان) ، انتخاب مناسبی نیست.افرادی که دندان های خود را چسبیده و خرد می کنند ، کاندیدای ضعیفی برای کامپوزیت دندان نیستند ،زیرا این فعالیت ها می تواند باعث ترک خوردگی یا تراشه شدن ونیر ها شود و باعث شکستگی آنها نیز شود.

عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟

معمولا ماندگاری کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال میباشد در البته صورت رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان.

آیا کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

کامپوزیت به مراقبت خاصی احتیاج ندارند. طبق روال معمول ، اقدامات بهداشتی دهانی خوبی را انجام دهید،از جمله مسواک زدن، نخ دندان وشستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده.

مزایای ونیر دندان چیست؟

مزایای ونیر  های دندان  شامل موارد زیر می باشد: 

 آنها ظاهر طبیعی دندان را ایجاد می کنند.بافت لثه را به خوبی تحمل می کند.کامپوزیت از نظر لکه مقاوم است.رنگ ونیر به گونه ای قابل انتخاب است که باعث می شود دندانهای تیره سفیدتر شوند

امروزه قبل از انجام هرکاری ابتدا باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کرد تا مبادا بیگدار به آب زده و بعد پشیمان شد. یکی از مواردی که باید همه این موارد را برای انجام آن رعایت کرد، بحث زیبایی میباشد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود لبخند شما و در نتیجه چهره‌ی شما زیباتر شود. از جمله مهم‌ترین این خدمات میتوان به کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و لمینت دندان اشاره کرد. در صورتی که شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، مدت زمانی که طول می‌کشد تا دندان شما کامپوزیت شود، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنید

عفونت دندان زیر کامپوزیت انجام شده

کامپوزیت دندان یک قطعه نازک از یک ماده چسب است که برای بازگرداندن ظاهر طبیعی دندان استفاده می شود. بسته به نوع ماده ای که روکش از آن ساخته شده است ، به عنوان روکش لمینت ، روکش کامپوزیت ، روکش زیرکونیا و غیره طبقه بندی می شود. ماندگاری کامپوزیت دندان تقریبا نیمی از ماندگاری لمینت می باشد.

بیشتر بخوانید: مزایای ارتودنسی دندان، عوارض روانی ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان،

کامپوزیت ها توسط دندانپزشکان آرایشی و بهداشتی برای پنهان کردن لکه ها روی دندان ، درمان دندان ها با ترک های کوچک یا تراشه استفاده می شود و در بعضی مواقع شکاف ها بین دندان ها پنهان می شود.

آیا می دانید دستگاه دندانپزشکی زیبایی نیز مستعد ابتلا به عفونت و آسیب است؟ در اینجا دندانپزشکان متخصص ما دلایل را به همراه نکاتی برای جلوگیری از آنها توضیح داده اند.

چگونه یک کامپوزیت آلوده می شود؟

از آنجا که روکش های دندان از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند ، می توانند فرسایش یا آلوده شوند. این عفونت با دندان طبیعی زیرین به ویژه در مناطقی که روکش با آن چسبیده باشد ممکن است.

اگر باکتریهای دهانی به درستی در اطراف دندان نصب شده با روکش به خوبی استخراج نشوند ، آنها وارد زیر ونیر می شوند. به دندانها و همچنین بافتهای لثه اطراف روکش آلوده می شود.

چنین عفونت باکتریایی بر روی روکش ها نیز به دلیل عدم کار بد در نصب روکش ها به شرح زیر ایجاد می شود:

اگر کامپوزیت های دندان به درستی تعبیه نشوند ، احتمال ایجاد باکتری بیشتر خواهد بود. این باکتری ها در حاشیه لثه وارد شده و به داخل دندان نفوذ می کنند. این امر منجر به نشت در پشت روکشهای چینی خواهد شد. این نوع عفونت با یک لکه تیره روی دندانهای روکش دار روکش مشخص می شود.

اگر خون به درستی تمیز نشود ، با مواد پیوند دهنده مخلوط می شود و پس از چسباندن کامپوزیت ، باعث ایجاد لکه ای تاریک روی دندان می شود. این امر منجر به التهاب لثه شده و دندان را در معرض عفونت قرار می دهد. در صورت آلودگی کامپوزیت دندان، باید تعویض کامپوزیت دندان انجام شود.

از این رو پیشنهاد می کنیم بلافاصله هنگام لکه دار شدن رنگ روی تیره ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. به همین ترتیب ، اگر بیش از هفته ها در دندان ماساژ دار روکش حساسیت دارید ، قرار ملاقات دندانپزشکی بگیرید. این امر به این دلیل است که حساسیت دندانها علامت عفونت دندان است.

بسیاری از افراد تصور می کنند که عفونت کامپوزیت دندان همانند عفونت ایمپلنت دندان می باشد. باید توجه داشت که این ماهیتا باهم متفاوت هستند. هرچند روشهای مراقبت از دندان در هردو اینها شبیه به هم هست اما نمی توان نسخه های درمانی کامپوزیت را برای  بکار برد. "ایمپلنت دندان" یک  پیچ تیتانیومی است که با فک فیوز می شود. فرایند فیوز کردن ایمپلنت با استخوان ، بنام osseointegration ، مستلزم اتصال کاشت با مؤلفه ای به نام  اباتمنت(  abutment) است که از تاج پشتیبانی می کند. کاشت ایمپلنت باعث انقلابی در جایگزینی دندان ها شده است. قبل از به وجود آمدن کاشت دندان ، افراد دارای پروتز دندان قادر به جویدن انواع بسیاری از مواد غذایی نبودند. امروزه این مشکل با استفاده گسترده از کاشت دندان مرتفع شده است.

چگونه می توان از کامپوزیت ها در برابر عفونت محافظت کرد؟

مطمئناً دندانپزشک شما گفته است مواردی مانند به طور صحیح دندانهایتان را هنگام گرفتن ونیر مسواک بزنید. ما هم این را می گوییم. یک روش بهداشتی و درمانی مؤثر را انجام دهید که شامل مسواک زدن ، نخ دندان و شستشو دهان با دهانشویه های ضد باکتریایی برای از بین بردن باکتری های موجود در دهان است.

منبع مقاله:https://www.webmd.com/oral-health/guide/veneers#2

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت