سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پر کردن دندان با کامپوزیت


پر کردن دندان با کامپوزیت

رزین کامپوزیت ماده پر کننده ای است که برای ترمیم های زیبایی دندانپزشکی طراحی شده است. فرمول شده برای شبیه به رنگ دندان طبیعی شما ، از رزین کامپوزیت اغلب براشی پر کردن حفره های دندانی یا برای اتصال دندانهای جلویی استفاده می شود.


قيمت 0ريال

پر کردن دندان با کامپوزیت
پر کردن دندان با کامپوزیت

پر کردن دندان با کامپوزیت

رزین کامپوزیت ماده پر کننده ای است که برای ترمیم های زیبایی دندانپزشکی طراحی شده است. فرمول شده برای شبیه به رنگ دندان طبیعی شما ، از رزین کامپوزیت اغلب براشی پر کردن حفره های دندانی یا برای اتصال دندانهای جلویی استفاده می شود.

رزین کامپوزیت از شیشه یا کوارتز پرکننده اضافه شده به محیط رزین است که باعث پر شدن دندان رنگی می شود. اختراع رزین کامپوزیت جایگزینی برای پر کردن دندانهای آمالگام است که به آن عادت کرده ایم. این مخلوط پلاستیکی و شیشه ای فاقد فلزی است و می تواند به گونه ای باشد که شبیه دندان واقعی باشد. بینندگان معمولاً نمی توانند بگویند دندان حتی پر شده است!

تاریخچه رزین کامپوزیت

سالها بود که آمالگام تنها گزینه پر کردن دندانها بود. کسانی که می خواستند ترمیم کنندگی طبیعی داشته باشند ، می بایست برای درمان های گران قیمت آرایشی مانند تاج دندان تصمیم بگیرند. رزین کامپوزیت دندانپزشکان را قادر می سازد بدون استفاده از روش های تهاجمی ، حفره های دندان را به صورت آرایشی درمان کنند.

اگرچه رزین کامپوزیت فقط اخیراً محبوبیت خاصی کسب کرده است ، ابتدا رنگهای سفید در دهه 60 معرفی شدند. در آن زمان کامپوزیت از ماده دیگری تشکیل شده بود و به اندازه کافی محکم نبود که بتوان از آن در دندانهای عقب استفاده کرد.

اولین پر شدن کامپوزیت تمایل داشت که به راحتی از بین برود و دندان را حتی به پوسیدگی یا شکستگی دندان ها تبدیل کند. سالهاست که دانشمندان می توانند مخلوط مناسبی از رزین کامپوزیت را پیدا کرده و آن را به عنوان یک ماده پر کننده بی خطر و مؤثر توجیه کنند.

رزین کامپوزیت چگونه کار می کند؟

پر کننده های کامپوزیت را می توان توسط یک دندانپزشک عمومی یا آرایشی قرار داد. روش قرار دادن یک پر کردن دندان رزین کامپوزیت کمی پیچیده تر از آن است که برای پر کردن آمالگام باشد:

 دندانپزشک دندان را از بزاق جدا می کند تا خشک شود.

 برای از بین بردن قسمت آلوده دندان از مته یا سایش هوا استفاده می شود.

 رزین کامپوزیت در لایه های باز شده قرار می گیرد.

 از نور ویژه ای برای سخت شدن هر لایه از مواد رزین کامپوزیت استفاده می شود.

 بعد از پر شدن دندان ، رزین کامپوزیت به شکلی شبیه به دندان واقعی شکل می گیرد.

قرار دادن ترمیم های رزین کامپوزیت به زمان بیشتری در صندلی دندانپزشکی و کار بیشتری روی بخش دندانپزشک نیاز دارد ، اما بیشتر بیماران از نتایج فوق العاده راضی هستند!

آلاگام در مقابل رزین کامپوزیت

همانطور که تصور می کنید ، بیماران اغلب رزین کامپوزیت را برای اهداف زیبایی شناسی انتخاب می کنند. اما ، دندانپزشکان دلایل دیگری برای تبلیغ رزین کامپوزیت به عنوان یک ماده پر کننده دندان دارند. در حالی که پرشدن آمالگام نیاز به برداشتن قسمت بیشتری از دندان دارد ، دندانپزشکان فقط برای قرار دادن رزین کامپوزیت باید قسمت بیمار را از دندان جدا کنند. این ساختار دندان موجود را برای سالهای آینده حفظ می کند.

آمالگام تمایل دارد که با گرما منبسط شود و منقبض شود و باعث ترک خوردگی دندان ها می شود. کامپوزیت در واقع به دندان متصل شده است ، اما می تواند فشار جویدن را به خوبی تحمل کند. رزین کامپوزیت همچنین از ساختار دندان پشتیبانی می کند ، آن را از درجه حرارت شدید عایق می کند و در هنگام استفاده از آن برای پر کردن دندان های کوچک و متوسط ​​محکم می ماند.

بیشتر بخوانید: پیوند کامپوزیت چیست؟

در مورد اینکه آیا رزین کامپوزیت از آمالگام ایمن تر است بحث بسیاری شده است. در طول تاریخ 150 ساله خود ، هیچ مدرکی وجود ندارد که آمالگام را به بیماریهایی مرتبط کند که برخی می گویند این بیماری را ایجاد می کند. آمالگام یک ماده پر کننده پایدار است که توسط بسیاری از سازمانهای بهداشت عمومی ایمن به نظر می رسد - به احتمال زیاد جیوه ای از ماهی یا هوای آلوده به دست می آید تا چیزی که از پر شدن دندانهای نقره ای بیرون می آید. اما اگر ترمیم های بدون جیوه را ترجیح می دهید ، در مورد نگرانی های خود با دندانپزشک خود صحبت کنید.

چگونه  بفهمیم که رزین کامپوزیت برای ما مناسب است؟

قبل از شروع به جایگزین کردن تمام نقره های موجود در دهان با پر کردن دندان های رزین کامپوزیت ، این نکته را بخاطر بسپارید که ممکن است برای همه نباشد. در اینجا آنچه باید درباره رزین کامپوزیت بدانید قبل از انجام هر کار:

به اندازه آمالگام با دوام و ماندگار نیست
نیاز به تعویض هر 7-10 سال است
ممکن است برای پر کردن دندان های بزرگتر مناسب نباشد
 روش دقیق تر و پرهزینه تر از ترمیم آمالگام است

 رنگ پرهای دندان به رنگ آمیزی آسیب پذیر هستند

یک دندانپزشک عالی می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا پر کردن رزین کامپوزیت برای شما مناسب است یا خیر. رزین کامپوزیت نه تنها دندان های شما را ترمیم می کند بلکه می تواند یک جایگزین طبیعی به نظر برسد برای آمالگام.
منبع مقاله:
https://www.1800dentist.com/dental-treatments/composite-resin-fillings/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت