سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چرا برخی از ایمپلنت های دندان خراب می شوند


چرا برخی از ایمپلنت های دندان خراب می شوند


قيمت 0ريال

چرا برخی از ایمپلنت های دندان خراب می شوند
چرا برخی از ایمپلنت های دندان خراب می شوند
 

چرا برخی از ایمپلنت های دندان خراب می شوند

 

ایمپلنت های خرابی کاشت دندان در دندانپزشکی لنگرهایی برای فک شما هستند که از پل ها ، پروتزها یا تاج های شما پشتیبانی می کنند و به آنها در عملکرد درست مانند دندان های طبیعی کمک می کنند. پس از بهبودی ، کاشت دندان می تواند یکپارچگی / حجم استخوان فک شما را حفظ کرده و نیش شما را ترمیم کند. طول عمر ایمپلنت دندان برخلاف ماندگاری کامپوزیت دندان و دیگر روشهای اصلاح لبخند دائمی است. یکی از معایب کامپوزیت دندان طول عمر کم ان است.


اگر استخوان فک شما به اندازه کافی تراکم نداشته نباشد یا خیلی نرم باشد ، ممکن است قبل از انجام عمل جراحی کاشت دندان به پیوند استخوان احتیاج پیدا کنید. پیوند استخوان به این دلیل است که در فرایند عمل جویدن ، دهان شما فشار زیادی به استخوان شما وارد می کند و اگر استخوان نتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند ، احتمالاً عمل جراحی ایمپلنت به شکست منتهی می شود.. پیوند استخوان می تواند پایه محکم تری برای کاشت ایجاد کند.
چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه ها ممکن است شامل پیوند استخوان طبیعی باشد ، مانند استفاده از استخوان محل دیگری از بدن شما ، یا پیوند استخوان مصنوعی مانند مواد جایگزین استخوان که می تواند ساختارهای حمایتی برای رشد استخوان جدید باشد. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که برای شما بهتر خواهد بود صحبت کنید. ممکن است بازسازی استخوان  چندین ماه طول بکشد تا استخوان جدید برای پشتیبانی از کاشت دندان ایجاد شود. در برخی موارد ، شما فقط نیاز به پیوند استخوانی جزئی دارید ، که می تواند همزمان با عمل جراحی کاشت انجام شود. وضعیت فک شما نحوه عملکرد شما را تعیین می کند.
انواع ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد. دندانپزشک یک پیچ مخصوص ایمپلنت را در لثه بیمار قرار داده و سپس دندان مصنوعی را روی آن می‌گذارد که می‌توانید آنها را همانند دندان‌های طبیعی مسواک بزنید.

 

اگرچه فواید زیادی به همراه دارند ، اما گاهی کاشت های دندان از بین می رود. توجه به این نکته ضروری است که شکست ایمپلنت دندان به دلیل رد بدن نیست. آنها مانند نوع پیوند اعضای بدن پاسخهای ضد آنتی ژن ایجاد نمی کنند. یکی از دلایل شکست ایمپلنت عفونت ایمپلنت دندان می باشد. به دلیل ترس از نارسائی و درد ایمپلنت بسیاری سوال می پرسند: ایمپلنت بهتر است یا پل؟

 

نارسایی به دلایلی رخ می دهد که یا ناشی از عوامل محلی یا سیستمیک (سلامت عمومی) ، خود عمل جراحی یا مراقبت های بعد از عمل است.

 

دلایل کلی نارسایی ایمپلنت دندان چیست؟

 

نقص ایمپلنت را می توان به دو دسته تقسیم کرد. نارسایی اولیه وضعیت را هنگام قرار دادن ایمپلنت توصیف می کند اما قادر به ادغام نیست (کاملاً در استخوان جاسازی می شود). نارسایی دیرهنگام یا طولانی مدت وضعیتی را توصیف می کند که یک ایمپلنت کاملاً یکپارچه شده باشد ، اما پس از ماه ها یا سال ها ، ریزش استخوان در اطراف کاشت وجود دارد. ترس از انجام ایمپلنت از عوارض روانی ایمپلنت دندان می باشد.

 

علل هر دو این شکستها بسیار متفاوت است. در هر دو مورد ، اگر از پروتکل های خاصی در تشخیص ، برنامه ریزی درمانی ، پروتکل جراحی و پروتز استفاده کنیم ، خطر این شکست هنوز بسیار کم است. میزان بقای ده ساله ایمپلنت های یکپارچه هنوز بیش از 95٪ است. بسیاری می پرسند ایمپلنت بهتر است یا پل؟ تا امروز ایمپلنت بهترین جایگزین دندان های از دست رفته می باشد.

 

با این وجود ، این بدان معناست که اگر اتفاق بیفتد به 5٪ تاسف می خورید ، بسیار کم است. بنابراین اگر چنین اتفاقی برای شما بیفتد ، من این مطلب را نوشتم تا سعی کنم در توضیح برخی از مواردی که ممکن است در مشکل فعلی شما نقش داشته باشد توضیح دهم.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان های جلو، پر کردن دندان با کامپوزیت دندان، چه کسانی باید کامپوزیت انجام دهند؟

 

بعضی اوقات ممکن است بیمار به خوبی از لانه گزینی مراقبت نکرده باشد و باعث رشد باکتری ها و ایجاد عفونت ایمپلنت دندان شود. بروسکاریسم یا نیشهای نادرست باعث فشار و فشار بی رویه روی ایمپلنت ها می شود و باعث نارسایی می شود. همچنین احتمال انجام جراحی به صورت نادرست وجود دارد و منجر به عفونت می شود.  برخلاف تعویض کامپوزیت دندان، تعویض ایمپلنت مشکل است و زیر نظر متخصص ایمپلنت باید انجام شود.

 

شرایط بهداشتی مزمن مانند اختلالات خود ایمنی ، دیابت یا پوکی استخوان نیز در نارسایی ایمپلنت نقش دارد. برخی داروهای خاص همچنین می توانند بیماران را برای از دست دادن ایمپلنت در معرض خطر قرار دهند. ایمپلنت برای کسانی که پوکی استخوان دارند مانعی ندارد ، ممکن است پیوند استخوان به مراحل انجام ایمپلنت دندان اضافه شود.

 

اگرچه عوامل بسیاری وجود دارد که به نارسایی کاشت دندان کمک می کند ، خبر خوب این است که با مداخله زودرس و توجه مناسب پزشکی ، اکثر نارسایی ها می توانند نجات پیدا کنند. دو نوع نارسایی وجود دارد: نارسایی زودرس و نارسایی دیررس.

عوارض ایمپلنت دندان:
ایمپلنت در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی شبیه به خود، تقریبا کمترین عوارض و معایب را دارد. با این وجود متناسب با جنس ایمپلنت، کیفیت آن و نحوه‌ی کار متخصص دندانپزشک این عوارض می‌تواند متغیر باشد. برخی از مهم‌ترین معایب ایمپلنت دندان عبارت اند از:

شکستن بدنه ایمپلنت: احتمال شکستن بدنه‌ی ایمپلنت بسیار ضعیف است اما غیرممکن نیست. در صورتی که فشار شدیدی به ایمپلنت وارد شود ممکن است بشکند. اگر ایمپلنت دچار شکستگی شود، امکان اصلاح آن وجود ندارد.
لق شدن و افتادن روکش ایمپلنت: با وجودی که امکان حرکت دندان ایمپلنتی وجود ندارد، اما اگر فشار‌های شدیدی به بخش‌هایی از ایمپلنت وارد شود ممکن است روکش ایمپلنت بیفتد. در صورت بروز چنین مشکلی حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

عفونت ایمپلنت: مواردی که باعث عفونت ایمپلنت شود بسیار نادر است. با این حال بین بیماران این اصطلاح به اشتباه رایج شده است. در مواردی که کاشت ایمپلنت به درستی صورت نگیرد و دندان ایمپلنتی کاملا به استخوان جوش نخورد، ممکن است دندانپزشک دندان را جدا کند. در برخی موارد بیماران فکر می‌کنند که چون دندان ایمپلنتی عفونت کرده است، آن را خارج کرده‌اند که این باوری اشتباه است.

شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت: همانطور که قبلا گفته شد، وارد شدن فشار زیاد به ایمپلنت ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل افتادن روکش ایمپلنت شود. این فشار حتی ممکن است به شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت نیز کمک کند. این فشارها اغلب به دلیل مشکل دندان قروچه و حتی رفتن موادغذایی بسیار سخت یا رفتن سنگ زیر دندان است.

 

https://www.southlanddentalcare.com/why-are-porcelain-veneers-so-expensive/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت