سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

سوالات متداول درباره کامپوزیت و لمینت


سوالات متداول درباره کامپوزیت و لمینت


قيمت 0ريال

سوالات متداول درباره کامپوزیت و لمینت
سوالات متداول درباره کامپوزیت و لمینت

سوالات متداول درباره کامپوزیت و لمینت

کدام روکش طبیعی به نظر می رسد؟

روکش های دندانپزشکی به گونه ای سفارشی ساخته شده اند که در عین حال ممکن است به دندانهای طبیعی شما نزدیک شوند ، ضمن اینکه مواردی را که می خواهید تصحیح کنند. امروزه لمینت و کامپوزیت دندان های جلو بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

با این حال ، لمینت پایان طبیعی بیشتری دارند ، زیرا این ماده نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهد. روکش های کامپوزیت هنوز هم وقتی پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند.

کدام یک برای موارد شدیدتر مناسب است؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما روکش چینی را توصیه کند.

 کامپوزیت برای موضوعات خفیف تا متوسط ​​مناسب تر هستند. اگر مشکل شما برای درمان با روکش بسیار شدید است ، دندانپزشک شما ممکن است به جای آن گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در مواردی که دندان ها بطور کامل از بین رفته باشد گزینه ی پیشنهادی ایمپلنت می باشد.

لمینت بدون تراش دندان:
برای لمینت کردن دندان‌ها باید دندان‌ها تراشیده شوند و این کار باعث آسیب‌های زیادی به دندان‌ها می‌شود. نوعی از لمینت که به لومینرز دندان معروف است، همین کار را بدون تراش دندان انجام می‌دهد. لمینت بدون تراش، استحکام و ظرافت بسیار بالایی را برای دندان‎‌های شما به ارمغان می‌آورد.
در این روش از لمینت دندان، به جز تراشیدن، تمام مراحل مانند قبل خواهد بود. نسج دندان ماده‌ای بسیار با ارزش برای دندان‌ها می‌باشد، بنابراین تا جایی که ممکن است نباید به آن آسیبی برسد. با تراشیدن دندان، به نسج دندان آسیب می‌رسد. لمینت بدون تراش دندان این مشکل را در پی نخواهد داشت.

کدام روکشها دوام بیشتری دارند؟

لمینت به طور متوسط ​​10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خوبی را تمرین می کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال می کنید ، آنها حتی می توانند طولانی تر بمانند. بنایراین لمینت نسبت به ماندگاری کامپوزیت دندان، طول عمر بیشتری دارد.

از معایب کامپوزیت دندان اینست که   معمولاً تقریباً نیمی از طول عمر دارند ، معمولاً 5-7 سال. به همین دلیل معمولا تعویض کامپوزیت دندان در فواصل زمانی کوتاه انجام می شود.

کدام یک قوی تر هستند؟

لمینت بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به تراشه حساسیت کمتری دارند.

با این حال ، آنها نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر چینی آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد. این می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.

ترکیبات کامپوزیت دندان:
کامپوزیت دندان شامل چهار جزء می‌باشد که عبارت اند از:

ماتریکس رزینی
ذرات فیلر
عامل اتصال دهنده ماتریکس و فیلر
آغازگر و تسریع کننده واکنش پلیمریزاسیون

کدام یک از لکه ها مقاوم تر هستند؟

لمینت نسبت به لکه ها حساسیت کمتری دارد ، اگرچه هنوز هم باید سعی کنید میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار رنگی مانند قهوه و شراب قرمز را محدود کنید.

کامپوزیت متخلخل است و به راحتی رنگ آمیزی می شود. دندانپزشک شما توصیه می کند رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا از منابع رایج پوسته پوسته شدن دندان ها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض روانی ایمپلنت دندان، مزایای ارتودنسی دندان، عفونت ایمپلنت دندان،

آیا پیش از دریافت ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان به ارتودنسی نیاز دارم؟
بسیاری از بیماران مان اغلب سوال می پرسند که آیا قبل از دریافت ایمپلنت و یا ونیر، به ارتودنسی نیاز دارم؟ امیدواریم که با پاسخ دادن به این سؤال رایج بتوانیم بخشی از نگرانی ها یا رزروهایی که ممکن است قبل از دریافت اطلاعات کافی در مورد درمان و روش های دندانپزشکی داشته باشید را برطرف کنیم. با این حال، چیزی که ، به خصوص در مورد اقدامات دندانپزشکی و جراحی، همیشه مهم است این است که به یاد داشته باشید که وضعیت دندان و لثه ها از بیمار به بیمار متفاوت است و بیماران مختلف انتظارات متفاوتی از روش های دندانپزشکی دارند، بنابراین به ندرت پاسخ ها  به یک اندازه برای همه مناسب می باشند. با این که یک پاسخ خاص ممکن است برای بسیاری از بیماران مان یکی باشد اما به ندرت برای همه صدق می کند.

کدام درمان سریعتر است؟

روکشهای کامپوزیت اغلب با یک قرار ملاقات تکمیل می شوند. دندانپزشک شما دندانهای شما را برای رزین آماده می کند و سپس روکش ها را مستقیماً در جلوی دندانهای شما مجسم می کند. سپس رزین با استفاده از یک نور شدید سخت می شود و در نهایت روکش های شما صیقل می یابد.مراحل روکش پرسلن مدت زمان بیشتری طول می کشد ، زیرا روکش شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شود و قبل از قرار ملاقات بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده شود. قبل از اینکه روکش ها نصب شوند ، دندان های شما نیز نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.

کدام ارزان تر هستند؟

روکشهای کامپوزیت معمولاً نیمی از هزینه روکشهای چینی را تشکیل می دهند. با این حال ، آنها همچنین حدود نیمی از طول عمر دارند و ممکن است نیاز به جایگزینی زودتر باشد.

از طرف دیگر ، در صورت آسیب دیدن این روکش ها آسان تر هستند ، در حالی که روکش های چینی نیاز به تعویض دارند.


http://smilesbytheseadelmar.com/porcelain-vs-composite-veneers/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت