سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عفونت ایمپلنت دندان


عفونت ایمپلنت دندان


قيمت 0ريال

عفونت ایمپلنت دندان
عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ناشی از باکتری‌ها در ایمپلنت دندان یک عارضه نگران‌کننده است چون خطر تخریب استخوان فک را بالا می‌برد. کاشت ریشه مصنوعی دندان رقابتی بین پاتوژنهای عفونت‌زا و دفاع سلولی بدن به راه می‌اندازد.

اگر باکتریها در این رقابت برنده شوند، یک لایه بیوفیلم بر روی تیتانیوم ایمپلنت تشکیل می‌دهند که آنها را از آنتی بیوتیک محافظت می‌کند، بنابراین به راحتی به رشد خود ادامه می‌دهند. وقتی کاشت دندان به واسطه میکروب‌ها احاطه شد، درمان با واکنش التهابی مواجه می‌شود که به آتروفی استخوان منتهی می‌گردد.

مهم‌ترین نکته‌ای که پس از مراحل انجام ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به ایمپلنت است که برای این منظور حتماً باید علاوه بر مسواک از نخ دندان نیز استفاده کنیم . طول عمر ایمپلنت دندان  همانند همه ی روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان به میزان مراقبت از آن بستگی دارد.

دلایل کاشت ایمپلنت همراه جراحی سینوس لیفت

به دلیل آناتومی استخوان‌بندی، مقدار استخوان فک بالا و استخوان فک پایین با یکدیگر متفاوت است. افرادی که دندان‌های موجود در فک بالا را ازدست‌داده‌اند و مقدار استخوان کافی در استخوان مولر یا استخوان فک بالا جهت قرارگیری ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد، نیازمند جراحی لیفت سینوس هستند.

از دست دادن دندان‌ها باعث از دست دادن استخوان نیز می‌شود؛ اگر شخص مدت ها قبل دندان خود را ازدست‌داده باشد، استخوان نیز در آن قسمت شروع به تحلیل رفتن می‌کند و حجم کافی برای قرار دادن ایمپلنت وجود ندارد.

استخوان ممکن است به دلیل تحلیل لثه نیز تحلیل برود. سینوس‌های فک بالا نیز ممکن است بسیار به هم نزدیک باشند و فک بالا جهت قرار گرفتن ایمپلنت مناسب نباشد. اندازه و شکل سینوس در هر شخص متفاوت است و سینوس می‌تواند با افزایش سن بزرگ‌تر شود .

بیشتر بخوانید: ماندگاری کامپوزیت دندان، بهترین نوع کامپوزیت دندان،معایب کامپوزیت دندان، درد ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان های جلو

شرایط کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

یکی از موارد مورد بحث این است که آیا این دسته از بیماران باید داروهای رقیق‌کننده را قبل از جراحی قطع کنند یا خیر، چرا که شرایط هر بیمار با دیگری متفاوت است و این کار باید با هماهنگی پزشک متخصص قلب و ایمپلنت انجام شود.
اما تا به حال مطالعات در رابطه با جراحی بدون برش لثه نتایج رضایت ‌بخشی را به دنبال داشته‌ است چرا که اختلالی در داروهای مصرفی ایجاد نکرده است. پس در درجه‌ی اول سعی کنید مراقب سلامت دهان و دندان‌ هایتان باشید زیرا سلامت کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در نهایت در صورت بروز مشکلات قلبی عروقی، با توجه به روش‌های نوین و متفاوت می‌توان دندان از دست رفته را با ایمپلنت جایگزین کرد .

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت