سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

بریج بهتر است یا ایمپلنت


بریج بهتر است یا ایمپلنت
قيمت 0ريال

بریج بهتر است یا ایمپلنت
بریج بهتر است یا ایمپلنت
 

بریج یا ایمپلنت؟

 

ایمپلنت دندان و بریج هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان از بین رفته است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. قبل از درمان باید روش مناسب برای دندان‌هایتان را به کمک دندانپزشک انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت نسبت به بریج، سالم ماندن دندان‌های دیگر است. در بریج دندان، دندان‌های سالم طرفین ناحیه بدون دندان به عنوان پایه و پشتیبان عمل میکند به این صورت که دندان‌های طرفین بریج تراشیده شده و روکش می‌شود تا به شکل یک پل اتصال در محل بی‌دندان عمل کند ولی در ایمپلنت آسیبی به دندان‌های دیگر نمی‌رسد. در بعضی مواقع یک دندان هم به عنوان پایه استفاده می‌شود.
مشکل دیگر بریج این است که دندان‌هایی که زیر روکش قرار دارند طی گذشت چند سال دچار پوسیدگی دندان می‌شود، در نتیجه شما به جای یک دندان خراب، دو یا سه دندان خراب دارید.
ایمپلنت نسبت به بریج دوام و طول عمر بیشتری دارد. طول عمر بریج  بین 10-15 سال استدرمان بریج برای این مراجعه‌کننده خوبمون انتخاب شده است، ورق بزنید تا نتیجه را ببینید و با کاربرد بریج دندان بیشتر آشنا بشید.

 

در مطلب قبلی توضیح مختصری درباره بریج دندان ارائه دادیم و گفتیم که بریج برای پر کردن محل بی‌دندانی استفاده می‌شود. بدین صورت که روی دندان‌های اطراف ی پل ایجاد میشه

 

ممکنه بگید خب تفاوتش با ایمپلنت دندان چیست؟ در پاسخ باید بگیم که بطور کلی بریج دندان با ایمپلنت پنج تفاوت عمده دارد که شامل :

 
  • هزینه  ایمپلنت دندان. باور کنید یا نه ، محلی که در آن زندگی می کنید ممکن است در هزینه کاشت دندان شما تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال ، مناطقی که اجاره بها بالاتر است ، ممکن است یک متخصص ایمپلنت دندان را مجبور کند که قیمت ایمپلنت دندان را بیشتر در نظر بگیرد. بعلاوه ، اگر متخصص ایمپلنت شما از طریق تهیه کننده هایی که قیمت بالاتری دارند ، مواد ایمپلنت دندانی خریداری کند ، ممکن است قیمت ایمپلنت دندان را نیز بیشتر در نظر بگیرد. این یکی دلایلی است که ارائه ایمپلنت ارزان به معنای افت کیفیت ایمپلنت نیست.
  • طول دوره درمان .
  • دوام .
  • سهولت مراقبت  .
  •  زیبایی
  • مراحل انجام ایمپلنت دندان

 

هزینه و طول درمان بریج از ایمپلنت کمتره. دلیلش اینه که در روش انجام ایمپلنت دندان باید استخوان فک سوراخ بشه و منتظر بمونید تا ایمپلنت جوش بخوره لذا مراحل کاشت ایمپلنت طولانی تر میشه. با استفاده از بریج میشه در مدت‌زمان کمتر و همچنین صرف هزینه کمتر، محل بی‌دندانی رو پوشاند.

 

طول عمر ایمپلنت دندان بیشتر است که خب به این دلیل هست که یک دندان به استخوان فک جوش میخوره ولی بریج دندان روی دندان‌های کناری قرار میگیره. البته دوام درمان‌های دندانپزشکی  از قبیل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت کاملا وابسته به میزان بهداشت دهان و دندان‌ ها دارد (از ضرروت استفاده از نخ دندان و مسواک زیاد گفتیم). عدم مراقبت از ایمپلنت می تواند منجر به عفونت ایمپلنت دندان شود.

 

مراقبت از دندان ایمپلنت شده راحت‌تر از دندان بریج هست. مثلا مسواک زدن و استفاده از نخ دندان رو در نظر‌ بگیرید، بطور کلی رعایت بهداشت دندان‌های ایمپلنتی ساده‌تره.

 

از نظر زیبایی نیز با توجه به اینکه ایمپلنت درمانی مستقل از سایر دندان‌های اطراف می‌باشد کنترل زیبایی و ایجاد تناسب در دندان ایمپلنتی بهتر صورت می‌پذیرد .

بیشتر بخوانید: سن مناسب کامپوزیت دندان، ماندگاری کامپوزیت دندان،  انواع روکش دندان، بهترین نوع کامپوزیت دندان، معایب کامپوزیت دندان

 

بریچ چیست؟

 

پل ارتباطی دندانها

 

بریج دندان یک نوع درمان است که برای پر کردن فاصله خالی بین دندانها استفاده میشه. یعنی اگه مثلا یه دندون افتاده باشه، با ایجاد یک پل ارتباطی روی دندانهای دوطرف جای خالی پر میشه و دیگه دیده نمیشه.

 

بریج دندان هم میتونه کاربرد زیبایی داشته باشه و هم اینکه جویدن راحتتر بشه.

 

استفاده از بریج با توجه به میزان تحمل دندانهای اطراف توسط دندانپزشک تجویز میشه. البته بعضی وقتا که دندانهای اطراف تحمل کافی رو نداشته باشه از سایر روشهای درمانی مثل ایمپلنت استفاده میشه .

بهترین روش کاشت دندان کدام روش است؟
ایمپلنت و بریج هر دو از روش‌های کاشت دندان می‌باشند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب هر یک را ذکر خواهیم کرد.
از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان نسبت به روکش، می‌توان به سالم ماندن سایر دندان‌ها اشاره کرد. در بریج دندان، دندان‌های اطراف به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شوند، به این صورت که دندان‌های اطراف تراشیده شده و نقش پل اتصالی را ایفا می‌کنند، اما در ایمپلنت به این صورت نیست و آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمی‌شود.
مزیت دیگر ایمپلنت نسبت به روکش دندان، عدم تحلیل استخوان فک است زیرا ایمپلنت دندان به شکل یک پیچ از جنس تیتانیوم در استخوان فک کاشته می‌شود و بعد از مدتی به استخوان فک جوش می‌خورد.
دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان نیز نسبت به بریج دندان بیشتر است.
مراقبت از دندان‌ها و رعایت موارد بهداشتی در ایمپلنت راحت‌تر از بریج یا روکش می‌باشد.
به طور کلی مزایای ایمپلنت نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است اما نمی‌توان گفت که بهترین روش کاشت دندان، ایمپلنت است. هر فرد با توجه به شرایط و نظر متخصص ایمپلنت دندان راه حل مناسب را برای کاشت دندان خود انتخاب می‌کند.

 

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/dental-implant-surgery/about/pac-20384622

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت