سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پروسه ایمپلنت


پروسه ایمپلنت


قيمت 0ريال

پروسه ایمپلنت
پروسه ایمپلنت
 

پروسه ایمپلنت

در حین جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان ، متخصص ایمپلنت،  دهان شما را برای ایجاد شکاف در لثه و در محل استخوان جراحی می کند. در شکافی که در استخوان فک ایجاد شده است قسمت فلزی ایمپلنت دندان (پایه تیتانیوم) قرار می گیرد. از آنجایی که پایه ی ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند ، در اعماق استخوان کاشته می شود.
در این مرحله ، در دهان شما شکافی برای دندان جدید وجود دارد که هنوز جایگزین نشده است. در صورت لزوم می توان یک نوع پروتز موقت جزئی را موقتا برای حفظ ظاهر قرار داد. می توانید این پروتز را برای تمیز کردن و در هنگامی که خواب هستید بردارید.
با نیاز به پیوند استخوان علاوه بر اینکه طول مدت درمان ایمپلنت دندان افزایش می یابد ، هزینه ایمپلنت دندان نیز با احتساب هزینه ی پیوند استخوان برای بیمار افزایش می یابد. بصورت کلی مراحل انجام ایمپلنت دندان به شکل زیر می باشد:
معاینه و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت به همراه هزینه
در صورت احتیاج، کشیدن دندان در این مرحله از درمان می‌باشد. 
جراحی و نصب پایه‌ی ایمپلنت
طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، جهت پیشگیری از وارد شدن مواد غذایی به زیر ایمپلنت
انتخاب رنگ، قالب‌گیری و ارسال قالب به لابراتور

بسته به صلاحدید جراح و شرایط بیمار کاشت پیچ تیتانیومی ایمپلنت بصورت تک مرحله (همزمان با کشیدن دندان) یا دومرحله ای (۲-۶ ماه پس از کشیدن) انجام می شود. اکثرا به صورت دو مرحله ای، یعنی چند ماه پس از کشیدن دندان و تایید استخوان تشکیل شده توسط رادیوگرافی است. مراحل بعدی آشکار کردن مجدد ایمپلنت پس از چند هفته (۳ تا ۲۰هفته)، نصب اباتمنت ها، قالب گیری، ساخت روکش و .. می باشد که می تواند ۲ تا ۶ ماه طول بکشد. طول عمر ایمپلنت دندان در صورت مراقبت از ایمپلنت دندان بیش از سی سال است.

طبیعی است که اگر جراحی های تکمیلی نیاز باشد (مانند افزایش ارتفاع یا قطر استخوان، لیفت سینوس و ...) این پروسه طولانی تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معایب کامپوزیت دندان، ماندگاری کامپوزیت دندان، نارسائی ایمپلنت دندان،

مدت زمان جراحی

اسم ایمپلنت ممکن است دلهره آور باشد و خیلی از افراد از ترس جراحی و درد ایمپلنت دندان زیر بار آن نمی روند. واقعیت این است که درست است که کاشت ایمپلنت نوعی جراحی محسوب می شود، ولی پروسه ی بسیار ساده ای است که گاها ۷-۸ دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. کشیدن دندان حتی میتواند گاهی طولانی تر باشد .

مراقبت های پس از ایمپلنت

رعایت بهداشت دهان پس از همه روشهای دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی بر موفقیت آن دارد. .

مانند اکثر جراحی ها پس از کاشت ایمپلنت سعی کنید آب دهان را حداقل تا ۲ ساعت قورت دهید و روز اول از قرقره کردن اب ، شستشوی دهان و مسواک کردن اطراف ناحیه پرهیز نمایید. روز بعد از جراحی بهداشت دهان را با دقت و طبق دستورات دندانپزشک خود رعایت کنید. از دهانشویه و اب نمک استفاده کنید.

از مصرف دخانیات و الکل جدا خودداری شود. دخانیات می تواند به عفونت ایمپلنت دندان منجر شود.

از همه مهمتر، دستورات دندانپزشک خود، اعم از دستورات بهداشتی و داروهای تجویزی را با دقت اجرا کنید.

ویزیت های منظم پس از تمام درمان را فراموش نکنید.

چندین مرحله در کار قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

  • جلسه مشاوره با دندانپزشک
  • کشیدن دندان / ریشه
  • پیوند استخوان
  • قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
  • قرار دادن تاج
  • اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل
  • تأمین مالی ایمپلنت های دندانی (برخی شرکت های بیمه قسمتی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند)

عوارض پس از ایمپلنت

بطور کلی درصد موفقیت کاشت ایمپلنت بالاست و عوارض ناشی از آن ناچیزاست. درد و تورم از عوارض شایع پس از جراحی ایمپلنت است که می تواند ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد. جهت کاهش این عوارض از کمپرس یخ و داروهای تجویز شده استفاده کنید.

کبودی و بی حسی به میزان کمتری میتواند رخ دهد .

 All-on-4 روشی برای کاشت دندان برای جایگزینی دندانهای فک بالا یا فک (یک قوس کامل) است. در این روش برای کل یک فک تعداد چهار ایمپلنت دندان در استخوان  قرار می گیرد و از لزوم پیوند استخوان اجتناب می شود. از جوش های مخصوص استفاده می شود به گونه ای که می توان یک مجموعه موقت از دندان های جایگزین را در یک روز قرار داد. تا زمانی که بافت لثه التیام یابد، یک رژیم غذایی اصلاح شده را دنبال می کنید  و ایمپلنت ها با استخوان طبیعی شما پیوند می خورند. بعد از گذشت حدود شش ماه ، دندان های جایگزین دائمی قرار می گیرند و می توانید یک رژیم منظم را از سر بگیرید.
ایمپلنت های مدرن دندان بیش از 30 سال است که با موفقیت برای کاشت دندان استفاده می شود. ایمپلنت دندان قوی ترین روش موجود برای پشتیبانی از دندان های جایگزین و کاشت دندان هست - و حتی بهتر ،ایمپلنت سبب می شود دندانهای جدید به طور طبیعی احساس ، ظاهر و عملکرد داشته باشند.
با انجام ایمپلنت توسط یک متخصص ایمپلنت دندان و با تجربه در زمینه کاشت دندان ، جراحی ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین روش ها در دندانپزشکی است.

https://check.in/everything-you-need-to-know-about-dental-implants/

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت