سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مزایای ایمپلنت دندان


مزایای ایمپلنت دندان


قيمت 0ريال

مزایای ایمپلنت دندان
مزایای ایمپلنت دندان
 

مزایای ایمپلنت دندان

 

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ظاهر بهتر: ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی راحت‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که ایمپلنت‌ها به استخوان فک وصل می‌شود، دائمی هستند و در نهایت هیچ کس متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.

 

 حرف‌زدن بهتر: دندان مصنوعی ممکن است در دهان شما جابه جا شود، گشاد شود و حتی گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در عوض ایمپلنت دندان جایگزین دندان واقعی شما می شود و در طول روز نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد.

 

راحتی بیش‌تر: زمانی که به دندان‌های ایمپلنت شده عادت کنید، جزئی از خودتان به نظر خواهند رسید.

 

غذا خوردن راحت‌تر: دیگر نگران خوردن غذاهای مورد علاقه خود نباشید. از آنجایی که دندان‌های ایمپلنت شده به فک شما متصل می شود، مثل دندان‌طبیعی به نظر می‌رسند.

 

سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند: برای حمایت از سایر دندان‌ها، باید در کنار آنها یک بریج دندان یا همان پل حفاظتی (bridge) دندان کار گذاشت. با این حال دندان‌های ایمپلنت شده تاثیری روی دندان‌های طبیعی نمی‌‌گذارد و سلامت کلی دهان و دندان شما را بهبود می‌بخشد. به علاوه مسواک کردن دندان‌های ایمپلنت شده خیلی راحت‌تر است.

 

 دوام زیادی خواهند داشت: اگر از آن‌ها به خوبی مراقبت کنیم، دوام زیادی خواهند داشت .

 

معرفی ایمپلنت های دندانی: ایمپلنت دندان شامل پیچ هایی هستند که به استخوان فک متصل میشوند و به اصطلاح جوش میخورند و باعث استحکام استخوان فک و جلوگیری از تحلیل آن میشوند. 

ایمپلنت میتواند جایگزین یک یا تعداد بیشتری از دندان های از دست رفته باشد.یک درمان دائمی است و برخلاف دست دندان، ثابت است.

انواع ایمپلنت دندان

تفاوت میان ایمپلنت های دندانی : یکی ار سردرگمی های بیمار ها برای انتخاب نوع ایمپلنت دندان خود، تنوع بالا در انواع و برند آن است که تاثیر چشمگیری بر روی قیمت تمام شده می گذارد. ایمپلنت نیز همانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان انواع مختلفی از برندها را دارد.

اینکه انواع ایمپلنت چه تفاوت هایی با هم دارد، سوال اکثر بیماران می باشد . برای اینکه بهترین نتیجه را از درمان ایمپلنت خود ببینید، بهتر است قبل از شروع با انواع آن آشنایی نسبی پیدا کنید. طول عمر ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی است.

انواع ایمپلنت از نظر کشور سازنده

ایمپلنت های کره ای : اکثر ایمپلنت های داخل کشور کره ای هستند.

ایمپلنت اروپایی : تعداد اندکی از این برند در کشور ما موجود می باشد. این نوع ایمپلنت ها از همه گران تر هستند و بیشتر توسط کشور های ایتالیا و آلمان و فرانسه ساخته می شوند. مراحل انجام ایمپلنت دندان برای همه ی برندها یکیست.

ایمپلنت های آمریکایی : اکثرا تحت لیسانس کمپانی های معتبر امریکایی نظارت و در کشور کره جنوبی تولید و بسته بندی می شوند و علت این امر نیز محدودیت های ارتباطی بین دو کشور می باشد که تامین قطعات را از کشور امریکا مشکل ساخته است.

ایمپلنت سوئیسی از جمله برند ایمپلنت sic به علت کیفیت و تکنولوژی بالای ساخت در کنار قیمت مناسب آن ها بسیار متداول می باشد .

تفاوت انواع ایمپلنت

 یکی از مواردی که باعث می شود مراجعان در انتخاب نوع ایمپلنت شک داشته باشند تنوع زیاد ایمپلنت ها است⠀
تفاوت انواع ایمپلنت در قیمت و کیفیت آن ها است. به طور کلی مراجعین زمان مراجعه به مرکز ایمپلنت باید مواردی که در کاشت ایمپلنت برای آن ها مهم است بیان کنند تا مناسب ترین نوع ایمپلنت را انتخاب نمایند.⠀
ایمپلنت ها همانند مواد کامپوزیت دندان و لمینت دندان بر اساس این که ساخت چه کشوری باشد و نوع آن چگونه است با یگدیگر متفاوت هستند. مثلا این تفاوت روی قیمت ایمپلنت ها تاثیر می گذارد و باعث می شود ایمپلنت ارزانتر و یا گرانتر باشد.⠀
یکی از مواردی که باید در انتخاب نوع ایمپلنت دقت داشت کیفیت ایمپلنت و پشتیبانی از آن توسط کشور سازنده و همچنین خدمات پس از فروش ایمپلنت است. ⠀

 

 مراحل درمان با ایمپلنت؛

  

۱-ایمپلنت در اسخوان فک جایگذاری میشود‌.

 

۲_جوش خوردن آن با استخوان فک ( ۲ تا ۴ ماه).

 

۳_قالبگیری برای ساخت تاج دندان

 

۴_اتصال تاج به ایمپلنت فواید و ویژگی های ایمپلنت خوب چیست؟! ایمپلنت بسیار شبیه به دندان طبیعی است. در واقع بهترین و مناسبترین جایگزین برای دندان کشیده شده میباشد. مراقبت از آن درست مثل دندان طبیعی، فقط نیاز به نخ دندان و مسواک زدن دارد.

 

در درمان با ایمپلنت، دندان های مجاور تراش نمیخورند ( برخلاف بریج های دندانی) و لثه نیز آسیب نمیبیند .

 

عوارض دندان کشیدن و بی دندانی : تحلیل استخوان فک و بدنبال آن از دست رفتن زیبایی چهره؛

 

وجود دندانها در فک باعث تحریک استخوان فک میشوند، و به این طریق از سلامت استخوان فک حمایت میکنند. همانطور که ورزش باعث تحریک ماهیچه ها و سالم ماندن آنها میشوند

 

جابجایی دندان ها؛

 

علیرغم اتصال محکم دندان به استخوان فک، به دلایلی ممکن است دندان ها در طول زمان جابجا شوند. این جابجایی در صورت کشیده شدن دندان، شدیدتر میشود.

 

 زیبایی صورت؛

 

تحلیل استخوان فک بدنبال کشیدن دندان، چهره فرد را بسیار پیرتر نشان میدهد ( اگر به چهره افرای که دست دندان متحرک دارند_ چه افراد مسن و چه افراد جوان- دقت کنید، متوجه این تاثیر خواهید شد).

 

تکلم و صحبت کردن؛

 

دندان ها بر نحوه تلفظ حروف تاثیر مسقیم دارند. نبود دندان ها شخص را در ادای برخی حروف و کلمات دچار مشکل میکند و یا نامفهوم برای مخاطب باشد. و یا اینکه بخاطر نداشتن دندان جلو یا فاصله زیاد بین آنها، آب دهان فرد هنگام صحبت کردن به بیرون پرتاب شود.

آیا ممکن است بدن ایمپلنت را پس بزند؟

به ندرت ممکن است بدن یک فرد ایمپلنت دندان را پس بزنید . استخوان فک به خوبی ایمپلنت دندان را می پذیرد و موارد نادری از پس زدن ایمپلنت دندان در اثر آلرژی به تیتانیوم دیده میشود. یکی از دیگر دلایل شکست درمان ، عدم مراقبت از ایمپلنت توسط بیمار است.بدون رعایت بهداشت دهان و دندان ، دندان میپوسد و می افتد .ایمپلنت دندان نیز از این امی مستثنی نیست.برای اطمینان از عملکرد ایمپلنت ، رعایت بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری لثه ضروری است.

 

https://glendaleperiodontics.com/dental-implants/

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت