سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت دندان


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت دندان
ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت دندان

چند مورد از شرايطى كه بهتر است از روش لمينت براى اصلاح طرح لبخند استفاده كرد:

اگر در ناحيه طرح لبخند چند دندان داراى روكش يا ايمپلنت وجود داشته باشد.

اگر مشكل پوسيدگى يا خرابى دندانها زياد باشد.

اگر فشارهاى جويدن روى دندانها زياد باشد اگر تغيير رنگ دندانها شديد باشد.

عكس فوق مربوط به اصلاح طرح لبخند به روش كامپوزيت ونير است.

در مواردى كه نامرتبى خفيف دندانها را با روش كامپوزيت ونير مى خواهيم اصلاح كنيم، باید توجه داشت كه اينكار با تغيير ضخامت پوسته كامپوزيت روى دندان انجام مى شود. يعنى پوسته روى سطح دندان بيرون زده نازكتر و روى دندان عقبتر با ضخامت بيشترى قرار داده مى شود تا سطوح دندانها روى يك قوس مرتب شود.

براى انكه قوس دندانى زيادى بيرون زده نشود ، ممكن است نياز به تراش سطح بعضى از دندانهاى بيرون زده نيز باشد.

در موارد نامرتبى شديد ، براى جلوگيرى از تراش زياد دندان لازم است ابتدا درمان ارتودنسي انجام شود .

لمینت دندان زیباتر است یا کامپوزیت دندان؟

لمینت و کامپوزیت هردو برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار میگیرند و هردوی آن ها زیبایی های خود را را دارند.اما لمینت دندان بسیار زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت دندان می باشد. جدای از درخشندگی ، لمینت دندان به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به کامپوزیت دندان دارد طبیعی تر به نظر می رسد و روی دندان به شکل برجسته دیده نمی شوند. البته نوعی از کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که میزان شفافیت و زیبایی آن نیز بالاست و اگر شما جزو افرادی هستید که هزینه برایتان مهم است ، کامپوزیت IPS می تواند با قیمتی کمتر از لمینت به اندازه لمینت سرامیکی زیبا به نظر برسد.

ارتودنسي يا كامپوزيت ونير ؟

اين سوال خيلى از مراجعه كننده ها است و باید بگم كه اگر نامرتبى دندانها شديد تا متوسط باشد فقط با روش ارتودنسي قابل اصلاح است و اگر نامرتبى خفيف باشد امكان اصلاح با روش كامپوزيت ونير هم است.

در واقع در روش كامپوزيت ونير با تغيير ضخامت لايه ونير مى توان نامرتبى هاى خفيف را اصلاح كرد.

در نظر بگيريدكه مشكلاتى مثل انحراف ميدلاين يا خط تقارن دندانها و انحراف محور طولى دندانها با روش كامپوزيت ونير قابل اصلاح نيست.

مواردى از مشكلات دندانى كه با روش لمينت يا كامپوزيت ونير نمى توان انها زا اصلاح كرد:

١- انحراف ميد لاين يا عدم هماهنگى خط تقارن صورت و دندانها

٢- انحراف پلان دندانها

٣-انحراف محور طولى دندانها

٤-جلو و يا عقب بودن فك

در موارد فوق راهكارهاى ارتودنسي و يا جراحى فك باید در نظر گرفته شود.

براى بستن فاصله بين دندانها دو راه وجود دارد :
ارتودنسى
كامپوزيت ونير يا لمينت
در صورتيكه فاصله بين دو دندان بيش از دو و نيم ميليمتر باشد بهتر است از روش ارتودنسى استفاده شود ولى اگر فاصله كمتر از اين ميزان باشد ، از روش كامپوزيت يا لمينت نيز مى توان براى بستن فاصله بين دندانها در حداقل زمان ممكن استفاده كرد .
در روش كامپوزيت يا لمينت براى بستن فاصله دندانى ، اين فاصله به دو قسمت تقسيم شده و نيمى از اين فاصله به عرض دندانهاى كنارى اضافه مى شود تا فاصله بين آنها بسته شود. هر دو درمان جوانب مثبت و منفی خود را دارند. با براکت، شما می توانید دندان های صاف و مرتبی داشته باشید، اما آیا دندان های شما همان رنگ، شکل و اندازه ای که شما می خواهید را دارند؟ اغلب اوقات، اگر مردم از اندازه، شکل و یا رنگ دندان های خود راضی نیستند، در نهایت به کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیرها پناه خواهند برد. با این حال، اگر شما شکل، رنگ و اندازه دندان های طبیعی خود را دوست دارید، براکت ها یک انتخاب عالی و بسیار ارزان تر هستند.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت