سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مزایای کامپوزیت دندان


پیش از هر چیزی بهتر است مزایای کامپوزیت دندان را بررسی کنیم تا بدانید که آیا با توجه به مزایایش، ارزشش را دارد که برای بهبود طرح لبخند انتخاب شود یا خیر.
قيمت 0ريال

مزایای کامپوزیت دندان
مزایای کامپوزیت دندان
مزایای کامپوزیت دندان
پیش از هر چیزی بهتر است مزایای کامپوزیت دندان را بررسی کنیم تا بدانید که آیا با توجه به مزایایش، ارزشش را دارد که برای بهبود طرح لبخند انتخاب شود یا خیر.
-    ترمیم و رفع عیوب دندانی: کامپوزیت دندان علاوه‌بر کاربرد در ایجاد طرح لبخند، تقریبا برای رفع تمام عیوب دندانی کاربرد دارد. علاوه‌بر ترمیم دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند، دندان‌های لب‌پر شده، ترک خورده و... با کامپوزیت می‌توان دندان‌هایی که نامنظم و کج هستند را درمان کرد؛ البته نکته قابل توجه این است که میزان ناهماهنگی و نامنظم بودن دندان‌ها باید بسیار ناچیز و کم باشد، در غیر این صورت با این روش درمانی قابل اصلاح نخواهند بود.
-    شباهت به دندان‌های طبیعی با به کارگیری تکنیک‌های خاص: با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، هم مواد و ساختار کامپوزیت‌ها تغییر کرد و هم تکنیک‌های متعددی ابداع شد که نتیجه کار و نصب کامپوزیت، به دندان‌های طبیعی شباهت داشته باشد. یکی از تکنیک‌هایی که باعث ایجاد تحولی عظیم در روش ترمیم و زیباسازی دندان با کامپوزیت شد؛ تکنیک لیرینگ است که در آن هم مقاومت کامپوزیت بالاتر رفته و هم نتیجه نهایی کار، شباهت بسیار زیادی به دندان‌های طبیعی دارد.
-    پروسه درمان و نصب کوتاه: یکی از مهم ترین مزایای کامپوزیت این است که اگر دندان‌هایتان مشکل جدی از نظر سلامتی و ترمیمی نداشته باشد؛ شما می توانید در عرض 1 روز اصلاح طرح لبخند انجام دهید و دیگر نیاز به طی پروسه طولانی مدت درمان نباشید.
-    هزینه کم‌تر نسبت به لمینت دندان: کامپوزیت‌ دندان نسبت به لمنیت هزینه کم‌تری را شامل می‌شود و همین امر سبب شده است افراد زیادی برای ایجاد طرح لبخند به این روش روی بیاورند.
علاوه بر کم‌تر بودن هزینه مواد کامپوزیتی، به دلیل کوتاه بودن پروسه درمان، دیگر نیازی به انجام هزینه‌های متوالی برای رفت و آمد و همچنین هزینه ویزیت دندانپزشک نیست.
    کامپوزیت دندان به هیچ و یا حداقل آماده سازی دندان نیاز دارند ، از این رو دندان شما تا حد امکان حفظ می شود.
    کامپوزیت ونیر همچنین یک جایگزین ارزان تر برای روکش لمینت دندان هستند.
    کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی قابل انجام است
    در صورت آسیب دیدن ، کامپوزیت به راحتی قابل ترمیم و یا تعویض می باشد.
    قیمت کامپوزیت دندان مقرون به صرفه می باشد و یک گزینه مناسب برای کسانی هست که بودجه کمی دارند. کامپوزیت ونیر تقریبا نصف قیمت لمینت دندان هزینه دارد..
    برای انجام کامپوزیت دندان نیازی به بیهوشی نخواهید داشت.

دوام کامپوزیت ونیر

اینکه ما دوام کامپوزیت رو مشخص کنیم و بگیم این یه عدد ثابته کاملا اشتباهه... درسته که دوام کامپوزیت ونیر بین ۴ تا ۵ سال تخمین زده میشه اما پس نگهداری که ما ازش میکنیم چی؟؟؟ اینکه چه غذاهایی رو با این کامپوزیتای نازنین بخوریم و چجوری بخوریم خودش یه بحث جدیه...‌
پس نگهداری از کامپوزیت ونیر در دوام اون نقش بسیار تعیین کننده ای داره.
کامپوزیت ونیرها نیاز به مراقبت دارند و مانند دندان رنگ و استین میگیرند در نتیجه نیاز به پالیش دارند ولی فاصله های زمانی مورد نیاز برای پالیش، به نگهداری فرد، رژیم غذایی و رعایت بهداشت آن بستگی دارد.⁣
برای برخی افراد حتی در فاصله های یکساله هم نیاز به پالیش ندارد.⁣
یکی از عواملی که باعث پریدن کامپوزیتها میشود شکستن تخمه هست. اما خبر خوب این است که کامپوزیتها قابل انجام مجدد هستند و در نتیجه با اینکه عمری حدود چهار الی پنج سال دارند، درمان مناسبی میباشند.⁣
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت