سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراقبت‌های بعد از جراحی لثه


 
قيمت 0ريال

مراقبت‌های بعد از جراحی لثه
مراقبت‌های بعد از جراحی لثه
مراقبت‌های بعد از جراحی لثه
معمولاً برای برخی از بیماری‌های لثه یا مشکلات حاد دندان، متخصص مجبور به انجام جراحی می‌شود. جراحی دندان نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به استراحت و مراقبت داشته تا علاوه بر بهبودی سریع‌تر، دچار عفونت نشود.
با ما همراه باشید انواع جراحی لثه و همچنین مراقبتهای بعد از جراحی لثه را با هم بررسی کنیم.
انواع جراحی‌های لثه
دندان‌پزشک با توجه به نوع و شدت بیماری می‌تواند از روش‌های زیر برای درمان استفاده کند:
•    جراحی فلپ لثه: کنار زدن لثه برای پاک‌سازی جرم‌های عمقی
•    پیوند استخوان: هنگام آسیب دیدن استخوان اطراف ریشه انجام می‌شود
•    هدایت بافت پیوندی: بعد از جراحی استخوان، لازم است از قطعه‌های کوچک تورمانند برای جلوگیری از نفوذ بافت به داخل استخوان استفاده گردد.
•    پیوند بافت: وقتی لثه تحلیل رفته و پایین‌تر از خط پی قرار بگیرد باید پیوند بافت انجام شود
مراقبت‌های بعد از انجام لیفت لثه:

    بهتر است بیمار تا چند روز بعد از لیفت لثه از خوردن غذاهای سفت، چسبناک، تند و... که باعث تحریک لثه‌ها می‌شود خودداری کند
    همچنین هنگام مسواک زدن دقت کنید که به آرامی این کار را انجام دهید و از نخ دندان تا بهبودی کامل لثه‌ها استفاده نکنید. بیمار می‌تواند برای جلوگیری از عفونت لثه‌ها در طول مدت درمان از دهانشویه‌های مخصوص استفاده کند.
    سعی کنید تا چند روز اول از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین مانند ورزش کردن بپرهیزید زیرا باعث افزایش تورم لثه‌ها بعد از عمل می‌شود.
مراحل انجام جراحی لثه

در ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی لثه بی حس می شود و سپس به کمک لیزر مقداری از بافت اضافی در لثه بریده می شود و سپس لبه های لثه هایی که بالای دندان هایی که در هنگام لبخند معلوم می شوند شکل دهی دوباره می شوند. با لیزر رگ های خونی لثه بسته می شود تا به این وسیله بافت سریعتر خوب شود و احساس درد کمتری ایجاد شود. هنگامی که شکل دهی دوباره جوابگو و موثر نباشد، باید استخوانی که در جلوی ریشه قرار دارد را کاهش داد. دلیل این امر هم آن است که فاصله ی لبه ی استخوان تا لبه های لثه باید حدودا سه میلی متر باشند. در ضمن اگر کاهش استخوان اتفاق بیفتد، بافت عقب خواهد رفت. درست است که این عمل از لیفت ساده سخت تر است اما اگر توسط یک متخصص و درست انجام شود، تقریبا آسان است.
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت