سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

راه‌های درمان دندان‌های بیرون زده


 
قيمت 0ريال

راه‌های درمان دندان‌های بیرون زده
راه‌های درمان دندان‌های بیرون زده
راه‌های درمان دندان‌های بیرون زده
بهترین درمانی که برای دندان‌های بیرون زده می‌توان معرفی کرد، ارتودنسی آن‌ها در همان سنین کودکی یا نوجوانی است. زمانی که دندان‌ها را در سن کم سیم‌کشی کنید می‌توانید مطمئن باشید که در بزرگ‌سالی دندان‌هایی مرتب و سالم خواهید داشت.
اما اگر در کودکی این کار را انجام نداده باشید و حالا کار از کار گذشته باشد، اصلاح طرح لبخند یکی از کارهای دندان‌پزشکی است که برای بزرگ‌سالان توصیه می‌شود.
می‌توانید با استفاده از کامپوزیت در کمترین زمان ممکن روی دندان‌ها را با روکشی رزینی بپوشانید و ظاهری زیبا و یکنواخت به دندان بدهید.
مراحل اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

مراحل کامپوزیت دندان برای رفع بی‌نظمی و اصلاح طرح لبخند به ترتیب زیر است:

    در جلسه مشاوره، دندان‌پزشک با معاینه باید میزان بی‌نظمی دندان‌ها را بسنجد و سپس مشخص کند که آیا استفاده از کامپوزیت دندان برای رفع مشکل فرد مناسب است یا خیر.
    با استفاده از کاتالوگ نزدیک‌ترین رزینی که با رنگ دندان بیمار هماهنگی دارد، انتخاب می‌شود.
    ترمیم دندان‌های پوسیده و جرم‌گیری سطوح دندان قبل از کامپوزیت کردن کاملاً ضروری است. دندان‌پزشک با مقداری تراشیدن دندان، کمک می‌کند تا روکش‌های گرانیتی بهتر سر جای خود فیکس شوند. البته این کار برای دندان‌های کج بیشتر از دندان‌های معمولی کاربرد دارد.
    بعد از باندینگ و فرم دهی، نور آبی به سطح آن تابانده می‌شود تا منجر به سفت شدن ماده گردد.
    متخصصان حرفه‌ای برای مطلوب‌تر بودن نتیجه، مواد گذاری را طی چند مرحله انجام می‌دهند تا در عین ضخامت حداقلی مواد، بهترین پوشش روی دندان‌ها صورت گیرد.
    مرحله پولیش و صیقل دادن نهایی باید طوری انجام شود که کجی دندان‌ها به‌خوبی اصلاح‌شده و کامپوزیتی کاملاً یکنواخت حاصل گردد.

هزینه اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

با توجه به بالا بودن هزینه‌های دندان‌پزشکی، این روش نسبت به سایر گزینه‌ها کم‌هزینه‌تر بوده و همچنین با اصلاح طرح لبخند، زیبایی شما را دوچندان می‌کند. اما عوامل مختلفی وجود دارند که تعیین‌کننده قیمت نهایی هستند که در جلسه مشاوره می‌توانید از پزشک خود بخواهید تا مقدار آن را تخمین بزند.

    میزان کجی دندان
    سطح تخصص و تجربه دندان‌پزشک
    کیفیت ماده کامپوزیت مورد استفاده
    تعداد دندان‌های تحت درمان یا به اصطلاح تعداد واحد کامپوزیت مصرفی

راز یک لبخند زیبا با ظاهری طبیعی در چیست؟

اینکه چرا بعضی از درمانهای کامپوزیت ونیر ظاهری مصنوعی دارند، به چند عامل مربوط می شود...اول انتخاب رنگ است که اگر رنگ انتخابی کامپوزیت با رنگ چهره، سن بیمار و یا جنسیت او هماهنگ نباشد، نتیجه کار مصنوعی می شود. دوم شفافیت کامپوزیت دندان است و شفافیت به معنای میزان عبور نور از ورای پوسته کامپوزیت است و هر چه نور در عمق بیشتری نفوذ داشته باشد، نتیجه درمان طبیعی تر خواهد شد. سوم شکل و فرم دندانها است که هر چه جزییات بیشتر رعایت شود، نمایش دندانها طبیعی تر خواهد بود. چهارم کیفیت پالیش و پرداخت کامپوزیت است که باعث ایجاد یک سطح براق و صاف می شود.
کامپوزیت برای چه مواردی کاربرد دارد؟
از روش‌های رایج اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت کردن دندان است. این روش می‌تواند عیوب مختلف دندان را به راحتی بپوشاند:
1.    اگر دندان‌های فرد به هر دلیلی روی هم قرارگرفته باشند، یا اینکه از هم فاصله داشته باشند. در زمان لبخند زدن، ردیفی نامنظم از دندان‌ها به معرض نمایش در خواهند آمد که این می‌تواند روی زیبایی صورت شما نیز تأثیر بدی بگذارد. در این صورت با کامپوزیت کردن می‌توانید دندانی یکنواخت و زیبا داشته باشید.
2.    اگر رنگ دندان‌های شما بر اثر مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار یا تجمع پلاک‌های دندانی تغییر کرده و دیگر سفید نیست؛ کامپوزیت می‌تواند یک درمان قطعی باشد.
3.    در مواردی نیز ممکن است دندان فرد هیچ نازیبایی و نقصی نداشته باشد. اما شخص علاقه‌مند است دندان‌هایی براق و زیباتر را در صورت خود تجربه کند. به این ترتیب کامپوزیت یک انتخاب کاملاً مناسب است.
مزایای کامپوزیت کردن دندان بیرون زده
اغلب افرادی که دندان‌های نامنظمی دارند، در فرآیند غذا خوردن و جویدن دچار اختلال هستند یا اینکه از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. ونیر کامپوزیت با زیبایی خاصی که به دندان می‌بخشد می‌تواند تمام این موارد را جبران کند.
بعلاوه کامپوزیت یک درمان کم تهاجم بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. و نکته دیگر اینکه می‌توان این روش را یکی از کم هزینه‌ترین درمان‌های دندانپزشکی دانست.
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت