سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد


 
قيمت 0ريال

عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد
عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد
عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد
پاسخ این سوال که عصب کشی دندان چقدر طول می‌کشد؛ کاملاً به شرایط و وخامت پوسیدگی دندان بستگی دارد. از همین روی نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. اما معمولاً بیشتر از یکی دو جلسه لازم نیست برای عصبکشی دندان از دندان‌پزشک خود وقت بگیرید.
برای اینکه بهتر بتوانید این زمان را تخمین بزنید بهتر است با مراحل عصبکشی دندان آشنا شوید.
مراحل عصبکشی دندان چیست؟
عصبکشی به عنوان درمانی برای موارد حاد پوسیدگی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که شدت پوسیدگی دندان زیاد باشد و قسمت‌های داخلی‌تر و پالپ دندان نیز درگیر عفونت و خرابی شده باشند، بیمار درد زیادی را تجربه می‌کند. زیرا اعصاب و بافت حساس انسان درون پالپ قرار دارد. از همین روی متخصص باید کانال‌های دندان را پر کرده یا اصطلاحاً عصب کشی کند تا درد از بین برود.
•    اولین کاری که بعد از مراجعه به متخصص انجام می‌دهید، عکس‌برداری رادیولوژی است. دندان‌پزشک به کمک این عکس می‌تواند عمق پوسیدگی را تشخیص داده و در مورد درمان مورد نیاز تصمیم بگیرد.
•    در این مورد معمولاً زمانی که درد شدیدی بر بیمار تحمیل می‌شود به دندان‌پزشک مراجعه می‌کند، و این درد به خاطر عفونت و آبسه دندان رخ می‌دهد. از همین روی اگر متخصص بعد از معاینه اثری از عفونت و آبسه مشاهده کند، برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز کرده و به شما توصیه می‌کند بعد از خشک شدن عفونت مجدداً مراجعه نمایید.
•    بعد از نابودی عفونت و کاهش التهاب دندان، متخصص اطراف دندان شما توسط آمپول بی‌حس می‌کند تا در طول پروسه عصب کشی آرامش بیشتری داشته باشید.
•    در این مرحله نوبت به برداشتن همه قسمت‌های پوسیده دندان است. بافتهای آسیب دیده و پالپ دندان باید کاملاً برداشته شوند.
•    با استفاده از مواد ضد عفونی کننده محیط دندان باید تمیز شود تا همه باکتری‌ها از بین بروند.
•    زمانی که کانال‌های دندان برای دندان‌پزشک قابل رؤیت شد، با استفاده از مواد خمیر مانند تمام کانال‌های دندان باید پر شود تا هیچ راه نفوذی باقی نماند. متخصص باید دقت کند که دندان‌های انتهایی معمولاً چند کانال دارند و تشخیص برخی کانال‌ها چندان ساده نیست.
•    زمانی که این قسمت به خوبی پیش رفت، با یک پانسمان موقت روی حفره دندان را می‌پوشاند و وقت دیگری را برای مراجعه بعدی مشخص می‌کند.
•    در این مراجعه بعد از چکاب دندان، اگر همه چیز مطابق میل بود، نوبت به پر کردن حفره دهان می‌رسد.
•    با استفاده از آمالگام یا کامپوزیت باید حفره ایجاد شده به خوبی پر شود. دندان‌پزشک معمولاً این مواد را به خوبی فشرده می‌کند تا ریزترین منافذ نیز توسط ماده پرکننده، پوشانده شود.
•    در نهایت نیز دندان‌پزشک با تراشیدن قسمت‌های اضافی مطمئن می‌شود دندان‌های بیمار کاملاً روی هم قرار می‌گیرند.

 عصب کشی یا درمان ریشه چه زمانی ضروری است؟

عصب کشی یا درمان ریشه زمانی ضروری است که پالپ (بافت نرم داخل کانال دندان) و مجرای ریشه ملتهب، آلوده و یا دچار آسیب شدیدی شده باشد.
علائمی که نشان میدهد به عصب کشی دندان نیاز دارید :

درد خود به خود

درد طولانی هنگام خوردن نوشیدنی ها و غذاهای گرم و سرد

دردهای شبانه

گاهی بدون علائم
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت