سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تراشیدن دندان برای انجام کامپوزیت چه عوارضی دارد؟


 
قيمت 0ريال

تراشیدن دندان برای انجام کامپوزیت چه عوارضی دارد؟
تراشیدن دندان برای انجام کامپوزیت چه عوارضی دارد؟
تراشیدن دندان برای انجام کامپوزیت چه عوارضی دارد؟
اگر کامپوزیت دندان توسط یک دندان‌پزشک خبره صورت گیرد، نیازی نیست به بافت اصلی دندان آسیبی وارد شود. اما در مواردی که نیاز به تراش باشد، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری از عواقب آن آگاه شوید:
1.    کامپوزیت دندان به اندازه لمینت سرامیکی غیرقابل بازگشت نیست. در مواردی که دندان فرد تراش نخورده باشد امکان حذف کامل آن نیز وجود دارد. اما اگر این اتفاق بیافتد دیگر نمی‌توان آن را برداشت و در شرایط حساس باید آن را تعویض کرد.
2.    اگر متخصص به هر دلیلی بیش‌ازحد دندان‌ها را بتراشد و بافت اصلی دندان را از بین ببرد، احتمال پوسیدگی دندان افزایش می‌یابد.
3.    تراشیدن بیش‌ازحد مینای دندان می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری لثه یا پرودنتیال شود.
آیا برای کامپوزیت دندان را می تراشند؟

یکی از دغدغه‌های افراد در حین انجام کار‌های زیبایی و ترمیمی دندان این است که بسیار درست و اصولی انجام شود چرا که کوچک‌ترین اشتباه، سبب شکست در درمان و یا آسیب به دندان‌ها می‌شود؛ سوال "آیا برای کامپوزیت دندان را می‌تراشند؟" نیز از چنین دغدغه‌ای نشات می‌گیرد.

زیرا همه افراد می‌دانند که وقتی مینای دندان‌ها برداشته شود دیگر نمی‌توان بدون روکش به بقای دندان‌ها ادامه داد و اگر قصد برداشتن روکش کامپوزیت را داشته باشند، باید روکش دیگری از لمینت و... را جایگزین کنند.

اگر شما نیز قصد دارید دندان‌هایتان را کامپوزیت کنید ولی از نحوه انجام این روش اطلاعاتی در دست ندارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.
مزایای نصب روکش کامپوزیت روی دندان
همان‌طور که گفتیم کامپوزیت به عنوان یکی از روش‌های محبوب برای اصلاح طرح لبخند است. اما اگر بخواهیم دلیل این محبوبت را توضیح دهیم باید مزایای آن را بازگو کنیم:
•    یک لایه محافظ روی دندان قرار می‌گیرد که باعث مراقبت از دندان طبیعی می‌شود.
•    زیبایی خاصی به دندان و صورت فرد می‌بخشد.
•    به دلیل ضخامت کمی که دارد، بسیار طبیعی جلوه می‌کند.
•    روش بدن تهاجم است
•    به بی‌حسی نیاز ندارد
•    در یک جلسه انجام می‌شود
•    ماندگاری بالایی دارد

آیا روکش کردن دندان با کامپوزیت برای همه مقدور است؟
برخی افراد دندان‌های بیش‌ازحد نامنظم و بد فرمی دارند. در این شرایط ممکن است دندان‌پزشک صلاح نداند از این روش برای بیمار استفاده کند و در عوض روش‌های جایگزین را به او پیشنهاد دهد.
هزینه کامپوزیت چطور محاسبه می‌شود؟
معمولاً بعد از بررسی شکل ظاهری لبخند شما، دکتر تعداد دندان‌هایی که بیشتر در معرض نمایش قرار دارند را مشخص کرده و با توجه به آن تعداد واحدهای مورد نیاز را به شما می‌گوید.
عوارض تراش دندانها برای کامپوزیت

تراش دندان برای کامپوزیت توسط دندانپزشکان مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود و هیچگونه عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کنند. ولی اگر دندانپزشک تجربه کافی در کارش نداشته باشد یا کار خود را به درستی و با اصول انجام ندهد، ممکن است عوارضی به دلیل تراشیدن دندان برای کامپوزیت ایجاد شود. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    آسیب رسیدن به بافت سالم دندان‌ها: تراشیدن مینای دندان نیاز به مراقبت کافی دارد تا بافت سالم دندان بیش از حد تراشیده نشود و از بین نرود.
    توسعه بیماری‌های پریودنتال: ساییدن بیش از حد مینای دندان در طول زمان ممکن است بافت دندان را ضعیف نموده و خطر پوسیدگی دندان را در زیر کامپوزیت افزایش دهد که در طول زمان ممکن است باعث بیماری‌های پریودنتال شوند.
    کاهش سطح سخت دندان‌ها و از دست دادن تکیه‌گاه لثه و بافت‌های نگهدارنده
    تغییر رنگ دندان‌های شکسته به دلیل افزایش سن و مصرف غذا‌هایی که دارای رنگ‍دانه فراوانی هستند.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت