سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ یا لایه بندی دندان


 
قيمت 0ريال

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ یا لایه بندی دندان
کامپوزیت دندان به روش لیرینگ یا لایه بندی دندان
کامپوزیت دندان به روش لیرینگ یا لایه بندی دندان
امروزه تمام تلاش افراد و همچنین دندانپزشکان این است که در صورت انجام کار‌های زیبایی و اصلاحی مربوط به دندان، نتیجه‌ای مشابه با دندان‌های طبیعی حاصل شود.
اگر دندان‌های طبیعی خود را بررسی کنید متوجه تفاوت مهمی با دندان‌های کامپوزیت شده خواهید شد؛ درواقع رنگ دندان‌های طبیعی به صورت یک‌دست صاف نیست بلکه دارای سایه روشن در قسمت‌های مختلف دندان است و بافت‌های قسمت لبه، حالت شیشه‌ای دارند.
حال دندانپزشکان متخصص زیبایی در تلاش‌اند که در صورت بازسازی و زیبا‌سازی دندان‌ها، از کامپوزیت یک خروجی با جزئیات کامل و مشابه دندان طبیعی بگیرند؛ که در این جا تکنیکی ارائه می‌شود به عنوان کامپوزیت لیرینگ یا لایه بندی دندان.
حال که تا حدودی با کامپوزیت و تکنیک لیرینیگ آشنا شدید در ادامه به سوالاتی نظیر "کامپوزیت لیرینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟" پاسخ خواهیم داد.

همانطور که از نام کامپوزیت لیرینگ مشخص است، در این روش عمل بازسازی و قرار دادن کامپوزیت به صورت لا‌یه‌ای روی دندان انجام می‌شود و تمام لایه‌هایی که روی دندان قرار داده می‌شوند، سایه‌های مختلفی خواهند داشت. لازم به ذکر است که کامپوزیت لیرینگ تکنیکی ساده‌تر نسبت به سایر تکنیک‌های پیچیده ترمیمی است.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت که دستیابی به رنگ دندان‌های طبیعی، در گرو دو عامل بسیار مهم است که این دو عامل عبارتند‌از:
-    تخصص، مهارت و دقت دندانپزشک: بیشترین تاکیدی که همواره از جانب دندانپزشکان به بیماران می‌شود این است که به دندانپزشکان باتجربه و متخصص مراجعه کنید تا نتیجه دلخواهتان را کسب کنید. درواقع هر روشی که برای اصلاح طرح لبخند انتخاب می‌شود، حتی اگر بهترین تکنیک باشد و از بهترین مواد نیز برای انجام آن استفاده شود؛ باز هم اگر دندانپزشک تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد، خروجی و نتیجه کار آن چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.
-    انتخاب تکنیک و کامپوزیت مناسب برای ترمیم و بازسازی دندان: همانطور که در پاسخ سوال "کامپوزیت لیرینگ چیست؟" گفته شد؛ بهترین و ساده‌ترین تکنیک برای مقابله با سفیدی غیر‌طبیعی کامپوزیت و دریافت نتیجه‌ای طبیعی، استفاده از تکنیک لیرینگ و مهم‌تر از همه استفاده از کامپوزیت مناسب مانند کامپوزیت نانوفیلر سرامیک است.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر کامپوزیت دندان به روش درستی انجام شود و مواد مورد استفاده در انجام کامپوزیت مرغوب باشد این روش یکی از ماندگارترین روشهای سفید کردن دندان است. دلایل دیگری که در ماندگاری کامپوزیت دندان نقش بسیاری دارد: رعایت بهداشت دهان و دندان،جنس دندان و رژیم غذایی فرد می‌باشد. به طور متوسط طول عمر کامپوزیت دندان در حدود 7 تا 10 سال می باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان منظم و یا نامنظم می تواند طول عمر کامپوزیت دندان را افزایش و یا کاهش دهد.

نکته: روش درست تمیز کردن دندان باید توسط دندانپزشک توصیه شود زیرا اگر تمیز کردن دندان به درستی صورت نگیرد باعث تجمع میکروبها بین پوسته ونیر و دندان می‌شود و همین امر بوی بد و نامطبوع دهان را در پی خواهد داشت که در نهایت منجر به تعویض کامپوزیت ونیر در دهان می‌شود.
اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است‌که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر میشود. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند، لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشكلات دیگر دندان را برطرف مینماید. همچنین اصلاح طرح لبخند میتواند بطور چشمگیر طول، عرض، رنگ و شكل دندان هارا تغییر دهد تا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشید. طراحی لبخند فقط جنبه زیبایی ندارد بلكه با انجام این درمان عملکرد سیستم جونده ما نیز بهبود می‌یابد.

عده ای تصور می کنند سفیدترین رنگ بهترین رنگ برای کامپوزیت لیرینگ طبیعی است در صورتی که این یک باور غلط است زیرا لبخند های سفید و درخشانی که در تلویزیون می بینید در دنیای واقعی غیر طبیعی اند. در ادامه چند قانون مهم که هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر داشته باشید را بیان می کنیم :

اگر رنگ پوست شما تیره است باید از سایه‌ها و درجه‌های طبیعی‌تر رنگ استفاده کنید. هرچه کنتراست ایجاد شده بیش تر باشد دندان ها درخشان تر دیده می شوند بنابراین سعی کنید سایه های رنگی طبیعی تر انتخاب کنید نه رنگ های درخشان.

اگر رنگ پوست شما روشن است، بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان رنگ های سفید روشن است زیرا در این افراد بین رنگ پوست و رنگ دندان‌ها کنتراست زیادی ایجاد نمی‌شود. بهترین رنگ برای این افراد رنگ B2 است.
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت