سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

طول عمر کامپوزیت در سنین پایین


 
قيمت 0ريال

طول عمر کامپوزیت در سنین پایین
طول عمر کامپوزیت در سنین پایین
طول عمر کامپوزیت در سنین پایین
طول عمر کامپوزیت در سنین پایین بسیار بحث برانگیز است چرا‌که علاوه‌بر رشد استخوان فک و دندان که در بالا به آن اشاره کردیم، مشکل جدی دیگری نیز وجود دارد که در بیشتر نوجوانان شاهد آن بوده‌ایم؛ و آن چیزی نیست جز، عدم مراقب اصولی از کامپوزیت.
بهتر است بدانید که کامپوزیت نیاز به مراقبت‌های بهداشتی زیادی دارد تا طول عمر طولانی داشته باشد، حال فرض کنید این مراقبت‌ها از سوی نوجوانان جدی گرفته نشود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
بنابراین می‌توان گفت که عدم مراقبت صحیح و اصولی از کامپوزیت در سنین پایین، یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی است که دندانپزشکان، نوجوانان را از انجام کامپوزیت دندان منع می‌کنند.
ممکن است برخی از افراد به دلیل طول عمر بالای لمینت، به سراغ لمینت بروند تا از عوارض ناشی از انجام کامپوزیت در سنین پایین در امان بمانند اما بهتر است بدانید که برای نصب لمینت، مینای دندان تراشیده می‌شود بنابراین در سنین پایین، آسیب جدی به دندان‌ها وارد می‌شود.
حتی افرادی که 20 سال دارند نیز گاهی کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت نیستند و اغلب دندانپزشکان توصیه می‌کنند که اگر زیر 25 سال سن دارید به سراغ اصلاح طرح لبخند با لمینت نروید.
تعیین سن مناسب برای انجام ونیر کامپوزیت

برای این که دندانپزشک تعیین کند آیا دندان شما مناسب ونیرکامپوزیت است یا خیر ابتدا موارد زیر را بررسی می کند:

موقعیت دندان در فک

وجود فضای کافی

طول ریشه دندان

وضعیت سلامتی لثه

وضعیت بر هم آیی دندان ها

وضعیت پر کردگی های قبلی

علاوه بر بررسی موارد فوق هریک از اقدامات زیر که لازم باشد را نیز انجام می دهد:

درمان ریشه یا عصب کشی

انجام جراحی لثه توسط دندانپزشک در صورت پوسیدگی تاج

تراش دندان برای فرم دهی مناسب و ایجاد فضای کافی برای قرارگیری ونیر روی دندان
چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

    افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند.
    افرادی که سایش شدید دندانی دارند.
    افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.
    کسانی که بیماری لثه فعال دارند.
    افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.
    همچنین افرادی که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی با دندان های برجسته مناسب تر است.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت