سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ایمپلنت دندان برای کسانی که پوکی استخوان دارند


ایمپلنت دندان برای کسانی که پوکی استخوان دارند


قيمت 0ريال

ایمپلنت دندان برای کسانی که پوکی استخوان دارند
ایمپلنت دندان برای کسانی که پوکی استخوان دارند

ایمپلنت دندان برای کسانی که پوکی استخوان دارند

پوکی استخوان یک بیماری بسیار شایع است که باعث می شود استخوان ها به تدریج به مرور زمان ضعیف شوند و به ویژه در خانم های یائسگی شایع است. در بسیاری از موارد ، این می تواند باعث ضخامت و شکنندگی استخوان فک شود و همین امر باعث می شود فرد به مرور زمان دچار از بین رفتن دندان شود. از ایمپلنت دندان  اغلب برای بازگرداندن دندانهای از دست رفته استفاده می شود ، زیرا آنها تنها درمانی هستند که کل ساختار دندان را بازسازی می کنند ، اما برای گرفتن آنها ، یک بیمار باید برای داشتن ریشه پروتز ، مقدار کافی از فک قوی و سالم داشته باشد. آیا داشتن پوکی استخوان به این معنی است که یک بیمار به طور خودکار واجد شرایط دریافت ایمپلنت دندان نیست؟ مطالعه جدیدی که در مجله ایمپلنتولوژی دهان منتشر شده است ، خلاف این را می گوید.

آنچه مطالعه نشان داد

این مطالعه می خواهد چیز خاصی را کشف کند: آیا زنان مبتلا به پوکی استخوان که بیو فسفونات ها (یک داروی شایع برای بیماری پوکی استخوان) مصرف می کنند در معرض خطر بیشتر عوارض در هنگام دریافت ایمپلنت های دندانی هستند؟ به منظور کشف این مسئله ، محققان کاشت ایمپلنت را در فکهای دو گروه مختلف زنان قرار دادند. یکی از آنها پوکی استخوان داشت و در حال مصرف بیو فسفوناتها و دیگری گروه کنترل بود که نه بیماری داشت و نه دارو مصرف می کرد.

در پایان ، نتایج هر زن در هر دو گروه مثبت بود. یک سال بعد ، همه کاشت ها هنوز در محل بودند و با وجود اینکه برخی از ریزش استخوان توسط هر دو گروه تجربه شده بود ، اما بین آنها مشابه بود. در پایان ، محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از کاشت ایمپلنت با زنانی که پوکی استخوان دارند ، خطرناک تر از استفاده از آنها برای هر کس دیگری نیست.

چرا این مورد بود؟

این نتایج همه خوب و خوب است ، اما چرا آنها اینگونه نتیجه گرفتند؟

نکته اصلی این است که چگونه بدن ، به طور خاص استخوان فک ، بعد از قرار دادن آنها به ایمپلنت های دندانی واکنش نشان می دهد. پست های ایمپلنت دندان از تیتانیوم زیست سازگار ساخته شده است ، بنابراین وقتی یک نفر به استخوان فک وارد شود ، استخوان به طور طبیعی در اطراف آن رشد می کند و با آن ذوب می شود. و از آنجا که بدن "احساس" می کند که استخوان اکنون به دندان نیاز دارد ، برای حفظ سلامتی و قوی بدن ، خون و مواد مغذی را به فک می فرستد ، که از ریزش گسترده استخوان جلوگیری می کند. به همین دلیل کاشت دندان یک روش مناسب برای جایگزینی دندانهای از دست رفته برای افرادی که دارای استخوان های فک نازک یا ضعیف هستند ، حتی آنهایی که ناشی از پوکی استخوان هستند.


آیا کاشت دندان برای من مناسب است؟

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً شما یک عزیز مبتلا به پوکی استخوان هستید و مطمئن نیستید  که کاشت دندان می تواند به ترمیم دندانهای از دست رفته شما کمک کند یا خیر. در حالی که یافته های این مطالعه بسیار امیدوار کننده است ، تنها شخصی که می تواند با اطمینان بگوید کاشت دندان برای یک بیمار خاص مناسب است ، یک متخصص ایمپلنت واجد شرایط است. وقتی بیمار به دندانپزشک خود مراجعه می کند ، پزشک معاینه دقیقی را انجام می دهد که علاوه بر تراکم استخوانی فک ، به سلامت دندان و کلی آنها نیز نگاه خواهد کرد. فقط پس از در نظر گرفتن همه این عوامل ، توصیه های خود را ارائه می دهند.

بنابراین ، اگر شما عزیز علاقه مند به دریافت کاشت دندان هستید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که امروز با یک دندانپزشک ایمپلنت در منطقه خود تماس بگیرید. آنها قادر خواهند بود تا وضعیت فردی شما را ارزیابی کنند و به شما اطلاع دهند که جایگزینی دندان بهترین راه حل است. خوشبختانه ، مطابق این مطالعه ، پوکی استخوان احتمالاً مانع از کاشت ایمپلنت نمی شود

دیگر مطالب مفید

منبع مقاله:https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/bonding/bonding

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت