سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

روکش لمینت و کامپوزیت


روکش لمینت و کامپوزیت
قيمت 0ريال

روکش لمینت و کامپوزیت
روکش لمینت و کامپوزیت

روکش دندانپزشکی چیست؟

روکش ها  غالباً به پوسته های نازکی که معمولاً از پرسلن ساخته می شوند یا از کامپوزیت ساخته شده اند ، استفاده می شود. اصطلاح صحیح دندان ، لمینت های دندانی ، ورق های سرامیکی یا غلاف های کامپوزیت است. ضخامت آنها کمتر از نیم میلی متر است بنابراین تمایل به دیده شدن ندارند. آنها از طریق ضخامت مساوی (کمتر از نیم میلی متر) مینای دندان حذف می شوند. نوع لمینت شفاف است که ظاهر مینای دندان اصلی را نشان می دهد ، بنابراین یک لبخند طبیعی را نشان می دهد. با این حال ، لمینت تمایل به شکنندگی دارد و به شدت به مینای زیرین تکیه می کند تا قدرت لازم را برای حمایت از آن به دست آورد. اینکه کامپوزیت بهتر است یا لمینت بستگی به وضعیت دندان های شما دارد.

اگرچه روند از بین بردن لایه ای از مینا می تواند کمی دردناک به نظر برسد ، رویه کاربرد عموماً روشی ایمن و بدون درد است. ممکن است بیمار برای چند هفته کمی حساسیت دندان را احساس کند که این امر معمول است و در اثر پیرایش لایه مینای دندان ایجاد می شود.

لمینت عمدتاً به عنوان یک راه حل آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل این روش معمولاً فقط روی دندانهای جلویی انجام می شود. آنها برای مولرهای پشتی که به طور مستقیم قابل مشاهده نیستند ، هیچ استفاده ای نخواهند کرد. علاوه بر این ، آنها راه حل خوبی برای از دست رفتن دندانهای کمر نیستند که در آن کاشت گزینه بسیار بهتری است. امکان تعویض کامپوزیت دندان با لمینت وجود دارد اما بالعکس آن ممکن نیست.

چگونه از لمینت استفاده می شود؟

اگر این مورد را با کامپوزیت دندان مقایسه کنید ، برنامه می تواند کاملاً پیچیده باشد. این روش شامل سه مرحله است: (1) مشاوره؛ (2) تهیه دهان بیمار و همچنین ایجاد تصورات؛ (3) برنامه روکش واقعی. بسته به اینکه مشاوره جداگانه ای صورت گرفته باشد یا نه ، کل روند به طور معمول حدود دو تا سه بازدید طول می کشد.

 مرحله مشاوره و برنامه ریزی. - این اتفاق در اولین ملاقات بین بیمار و دندانپزشک متخصص ما رخ می دهد. در طول جلسه ، بیمار می تواند در مورد دهان و دندان یا خواسته های زیبایی شناختی خود به دندانپزشک ما توضیح دهد که سلامت دهان و دندان آنها را معاینه کند و تشخیص دهد که بیمار کاندیدای خوبی است یا خیر. در صورت بروز مشکل گزش با بیمار ، رسیدگی مهم است. علاوه بر این ، در مورد گزینه های مختلف آرایشی / ترمیمی موجود برای آنها و همچنین هزینه های احتمالی که ممکن است اتفاق بیفتد ، به بیمار توضیح قدم به قدم داده خواهد شد.

 آماده سازی دهان - در بازدید بعدی دو مرحله مهم در این روش مورد توجه قرار خواهد گرفت:

1. آماده کردن دهان بیمار. - این فرآیند شامل از بین بردن لایه ای از مینای دندان ، با ضخامت یکسان ونیرهای پیشنهادی (باعث می شود مینای بیشتری برای انواع کامپوزیت از بین برود ، در حالی که کمتر برای لمینت) ، از سطح جلوی دندانها .. در صورت دندانهای کج یا شلوغ ، بیشتر مینای دندان ممکن است جدا شود ، به خصوص در هر دو طرف بخش آسیب دیده. هر چند یک احتیاط کوچک: ممکن است لثه ها هنگام برداشتن لایه مینای دندان کبود شوند. این حساسیت و ناراحتی جزئی برای چند روز اول ایجاد می کند و تا زمانی که منطقه آسیب دیده به طور کامل بهبود یابد دوام می آورد. با این وجود ، نباید خیلی نگران باشید زیرا لثه های شما تقریباً بلافاصله شروع به بهبود می کنند و درست بعد از گذشت چند روز احساس عادی می کنید. و در آخر اینکه ، اگر بیمار دندانهای شکسته تا حدی داشته باشد ، قبل از شروع کار با روکش باید ابتدا ترمیم شود.

2. ایجاد برداشت. - بعد از آماده کردن دهان بیمار ، برداشت را شروع می کنیم. این برداشت ها همراه با ترجیح ماده و رنگ ، برای تولید به آزمایشگاه ارسال می شود. آزمایشگاه آنها را مطابق با برداشت ها و دستورالعمل های دندانپزشک آماده می کند. این کل روند معمولاً حدود 10 روز طول می کشد که با بهبود لثه ها همپوشانی دارد. بنابراین ، راحت تر می توان آن را روی دندان های بیمار جا داد.

3. کاربرد. - آخرین مرحله پس از اتمام برداشت در آزمایشگاه اتفاق می افتد. این به طور معمول حدود 10 روز طول می کشد. دندانهای بیمار دوباره تمیز می شوند ، سپس برای سفت شدن سطوح ، جلا داده می شوند و از نظر شیمیایی چسبانده می شوند که این امر باعث تقویت روند اتصال روکش ها به دندان (یا دندان ها) می شود. پس از آن از سیمان شفاف برای وصل کردن روکش ها استفاده می شود. اگر از لمینت استفاده می کنید که برای دندان های تغییر رنگ استفاده می شود ، برای چسباندن آنها از سیمان مات استفاده می شود. این رنگ سیمانی مات با دندانهای مجاور مطابقت دارد بنابراین پس از پایان کار طبیعی به نظر می رسد. پس از موفقیت در این برنامه ، از بیمار خواسته می شود که دهان خود را ببندد تا بررسی کند که آیا دندانهای فوقانی به طور صحیح و راحت با دندانهای پایینی ملاقات می کنند.

چه موقع از لمینت استفاده کنیم؟

آنها در درجه اول برای اهداف زیبایی استفاده می شوند. موقعیت های مختلفی وجود دارد که در مورد آنها به دندانپزشک شما توصیه می شود.

1. تغییر رنگ دندانها - این در زنان و مردان هم رایج است. دلایل مختلفی برای تغییر رنگ دندان وجود دارد. استعمال دخانیات ، نوشیدن الکل و بهداشت دهان و دندان ضعف برخی از دلایل آن است. بعلاوه ، آیا می دانستید که بیش از حد فلوراید ممکن است باعث تغییر رنگ شود؟ علاوه بر این ، شرایطی مانند ریفلاکس معده ، مصرف دارو ، درمان کانال ریشه و پر شدن رزین های بزرگ نیز ممکن است در تغییر رنگ نقش داشته باشد.

2. دندان فرسوده - دقیقاً مانند هر قسمت از بدن ، دندانهای ما در نهایت فرسوده می شوند. دلیل اصلی این اتفاق که سریعتر از حد طبیعی اتفاق می افتد در درجه اول عدم بهداشت بهداشتی دهان است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود این بیماری مانند دیابت ، کمبود فلوراید و ژنتیک رخ دهد.

3. دندان خرد شده یا ترک خورده - آنها می توانند به رفع دندانهای خرد شده یا ترک خورده کمک کنند.

4. شکاف ها - برای بیمارانی که شکاف هایی در دندان های خود دارند ، این می تواند کمک شایانی کند. این صرف نظر از این است که شکاف چقدر کوچک یا بزرگ است.

5. دندانهای بصورت نامنظم یا به صورت نامناسب - از آنجا که همه خوش شانس نیستند که با یک مجموعه کامل از سفید مروارید متولد شوند ، از روکشهای دندانی پس از انجام صحیح و مناسب استفاده می شود. این حالت شامل دندانهایی با عرض یا ارتفاع نابرابر و همچنین سطحی است که در قسمت جلویی دارای افسردگی یا برآمدگی است.

6. در مواردی که نیاز به جایگزینی دندان ها وجود داشته باشد ، از ایمپلنت دندان استفاده می شود.

7. در مورد دندان های جلو، لمینت بیشتر از کامپوزیت دندان های جلو برای اصلاح شکستگی ها و رفع سایر نواقص دندانی کارایی دارد.

آیا مزایا و محدودیت هایی وجود دارد؟

مزایا:

1. لمینت می توانند به بازگرداندن ظاهر طبیعی دندان آسیب دیده کمک کنند.

2. روکشهای لمینت به راحتی توسط بافتهای لثه پذیرفته می شوند. علاوه بر این ، این نوع روکش قادر به مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه ها است.

3. لمینت برای افرادی که دندانهای لکه دار یا رنگی دارند مناسب هستند.

4. لمینت در رنگهای مختلف موجود است. با تشکر از آن ، حتی دندان های تیره رنگ نیز می تواند ایجاد شود که دوباره سفید به نظر برسد.

5. در مقایسه با تاج های دندانی ، آنها نیاز به تغییر شکل کمتری دارند ، بنابراین گزینه زیبایی بیشتری را ارائه می دهند.

6. این عمل به میزان ریزش استخوان احتیاج ندارد.

7. لمینت در هر مرحله روش از فلز استفاده نمی کنند.

8.طول عمر لمینت دندان در صورت مراقبت های صحیح چندین برابر ماندگاری کامپوزیت دندان می باشد.

محدودیت ها:

لمینت سرامیکی معمولاً بی خطر هستند و محبوب ترین گزینه آرایشی موجود ، دقیقاً مانند سایر روشها ، این موارد دارای محدودیت های مختلفی است:

 

1. برای استفاده از آنها ، باید یک لایه مینای دندان از روی بیمار برداشته شود و پس از برداشتن ، این قسمت دیگر قابل ترمیم نخواهد بود.

2. بر خلاف سایر روشهای دندانپزشکی زیبایی که در دسترس است (به عنوان مثال اتصال رزین) ، اینها گرانتر هستند.

3. اصلاح آنها آسان نیست و قابلیت تعمیر محدودی دارند.

4. به دلیل برداشتن لایه مینای دندان ، ممکن است در طی چند هفته اول حساسیت کمی روی دندان احساس شود.

5. پس از نصب ، رنگ روکش ها دیگر نمی تواند تغییر کند ، بنابراین باید قبل از کاربرد سفید کردن دندان ها انجام شود.

6. اگرچه این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد ، مواردی وجود دارد که روکش ها از بین رفته اند و یا حتی سقوط می کنند. به همین دلیل است که دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند بلافاصله بعد از عمل از خوردن غذاهای سخت خودداری کنند.

7. در صورت وجود پوسیدگی دندان ، آنها باید با تاج کامل جایگزین شوند.

برای بیمارانی که دندان های ضعیف شده از بین می روند ، عفونت های لثه فعال ، شکستگی ، پر شدن از بزرگ ، و یا در صورت ضخامت مینای دندان خیلی ضعیف نیست ، لمینت ها توصیه نمی شوند. به همین روش ، افرادی که به طور معمول دندانهای خود را خرد کرده یا می چسبانند ، مستعد ابتلا به تراشه یا ترک خوردگی پروتزهای جدید خود نیز هستند. به طور کلی ، مهم است که به مشکلات دندانپزشکی خود بپردازید یا فکر می کنید با دندانپزشک خود دارید.

مراقبت از لمینت دندان

روند درخواست در کل یک روش بدون درد است. با این حال ، بیهوشی موضعی هنوز در طول آماده سازی اولیه انجام می شود. اگر بیمار بعد از عمل درد خاصی را تجربه کند ، دندانپزشک آنها را با داروی بدون نسخه برای شما تجویز می کند. معمول است که دندانهای شما پس از آن حساس شوند و تا دو هفته مانند آنها باقی بمانند. حتی ممکن است هنگام خوردن یا نوشیدن غذاهای گرم یا سرد ، کمی صدمه دیده باشد.با این وجود ، پس از اعمال کامل ، نیازی به انجام هر نوع مراقبت های بعدی نیست. اما ، آنها هنوز هم نیاز به حفظ بهداشت دهان و دندان روزانه شما مانند مسواک زدن ، نخ دندان یا شستشوی شدید دارند. استفاده مرتب از دهانشویه به حفظ سلامتی دهان نیز کمک می کند.

https://www.handcraftedsmilesvp.com/dental-veneers-treatment-stained-gaps-teeth

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت