سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراحل انجام ایمپلنت و مراقبت از آن


مراحل انجام ایمپلنت و مراقبت از آن
قيمت 0ريال

مراحل انجام ایمپلنت و مراقبت از آن
مراحل انجام ایمپلنت و مراقبت از آن

کاشت دندان با ارائه پروتز غیر قابل جابجایی که به عنوان دندان خود عمل می کند ، میلیون ها لبخند را دگرگون کرده است. این توانایی برای جایگزینی دندان های از دست رفته با عملکرد طولانی مدت باعث می شود تا بیماران از پروتز خارج نشوند ، میزان کار مورد نیاز پل را کاهش داده و زندگی بیماران را بیش از اندازه بهبود بخشد.

ایمپلنت می تواند یک دندان از دست رفته را جایگزین کند ، اما با استفاده از  چهار ایمپلنت می توان تمام دندان های فوقانی یا تحتانی را جایگزین کرد. این تعداد به کیفیت و اندازه استخوان فک بستگی دارد. دندانهای جایگزین شما به این پایه ایمپلنت ها وصل می شوند. به زودی ، درست مانند دندانهای طبیعی خود قادر به جویدن خواهید بود.

1. مشاوره و ارزیابی ایمپلنت دندان

کاشت دندان ها ریشه های دندان جایگزین هستند که پایه ای محکم برای دندان های ثابت یا جدا شده دندان ایجاد می کنند. قسمت پیچ فلزی دستگاه ، از تیتانیوم ساخته شده است ، به عنوان یک ریشه عمل می کند که به استخوان متصل می شود. در نهایت کاشت ایمپلنت با مقدار استخوانی که به دنبال استخراج یا از بین رفتن دندان باقی می ماند کنترل می شود. بنابراین ، مشاوره اولین قدم مهم در پروسه کاشت است. ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه کاربرد درمانی دارد همانند روشهای کامپوزیت دندان و لمینت دندان در دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده می شود بخصوص ایمپلنت دندان های جلو.

بیشتر بخوانید: لمینت سرامیکی،ماندگاری کامپوزیت دندان، کامپوزیت دندان های جلو، معایب کامپوزیت دندان، عوارض روانی ایمپلنت دندان

یک جراح دهان و فک و صورت انجام معاینه جسمی را انجام می دهد و از یک پرتونگاری پانوراما و یک CT مخروط پرتو سه بعدی به منظور تعیین اینکه آیا شما کاندیدای خوبی برای کاشت هستید یا خیر. در صورت عدم وجود استخوان در پذیرش ایمپلنت ، پیوند استخوان به طور معمول برای اضافه کردن استخوان به نواحی کمبود انجام می شود. پس از بهبودی پیوند – طول انجام ایمپلنت دندان  می تواند چهار تا شش ماه طول بکشد - یک ایمپلنت برای ترمیم دندانهای بعدی قرار می گیرد.

"هنگامی که با متخصص ایمپلنت خود مشورت می کنید ، می توانید در مورد انواع مختلف ایمپلنت اطلاعات کسب کنید و بهترین نوع ایمپلنت مناسب خود را بدانید. دندان ، لثه و فک شما معاینه می شود و بهترین نوع ایمپلنت دندان مناسب شرایط دندان شما تجویز می شود. از آنجا که ایمپلنت ها به استخوان فک وصل می شوند ، لازم است استخوان فک سالمی داشته باشید. اگر در مورد استخوان مشکلی وجود داشته باشد ، ممکن است بازسازی استخوان فک با پیوند استخوان امکان پذیر باشد."

یک دندانپزشک ترمیمی و جراح دهان معمولاً با هم همکاری می کنند تا درمان ایمپلنت را برنامه ریزی کنند. جراح عمل جراحی کاشت را در استخوان قرار می دهد. پس از یکپارچه شدن در استخوان ، دندانپزشک ترمیمی تاجی را برای قرار دادن روی کاشت ایجاد می کند. تاج به عنوان یک دندان معمولی ظاهر و عملکرد خواهد کرد. قرار دادن ایمپلنت معمولاً یک عمل جراحی دو مرحله است و شامل قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن در معرض تقریباً سه ماه بعد است. قرار گرفتن در معرض اجازه می دهد تا دندانپزشک ترمیم کننده به پروتز دسترسی پیدا کند تا پروتز را انجام دهد.

مراقبت از کاشت دندان

ایمپلنت ها در مناطقی که دارای استخوان کافی بومی یا تقویت شده هستند ، از موفقیت بسیار خوبی برخوردار هستند. با این وجود ، عواملی وجود دارد که می تواند موفقیت ایمپلنت را کاهش دهد ، مانند:

· سیگار کشیدن: بطورکلی استعمال دخانیات درصد ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان را افزایش می دهد.

· دیابت

· نقص ایمنی

· استفاده از بیس فسفونات

· پرتو درمانی

· بهداشت دهان و دندان ضعیف

بهبودی از کاشت دندان چند روز تا یک هفته به طول می انجامد و شامل درد و تورم جزئی است. بعد از گذشت یک هفته ، بیماران به روال عادی غذا خوردن و گفتار برمی گردند. با این حال ، روند بهبودی کامل می تواند سه تا شش ماه طول بکشد ، پس از آن ، یک تاج ساخته می شود. طول عمر ایمپلنت دندان در صورت مراقبت و نگهداری صحیح از انها بیش از پنجاه سال است.

قیمت ایمپلنت دندان

"دهان دارای 28 دندان (به استثنای دندان های عقل) ، 14 عدد روی هر فک است. متخصص ایمپلنت شما 14 ایمپلنت دندان بر روی هر فک نصب نخواهد کرد. این از نظر پزشکی قابل استفاده نیست. بیشترین تعداد 8 کاشت دندان در هر قوس است و کمترین آن حداقل 2 کاشت دندان است.
با افزایش تعداد پایه های ایمپلنت ، پروتز (دندان مصنوعی یا پل ثابت) پایدارتر می شود. قیمت ایمپلنت دندان با هر کاشت دندان اضافی نیز بالا می رود.
هزینه هر کاشت دندان در تهران بسته به نوع ایمپلنت بین 2700 تا 4ونیم میلیون  برای هر پایه ایمپلنت می باشد. با این وجود ، مهمترین نکته برای دریافت  ایمپلنت دندان با قیمت کم ، مراجعه به یک متخصص معتبر در زمینه ایمپلنت دندان است."

https://dentistry.uic.edu/patients/dental-implants

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت