سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مزایای لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر


مزایای لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر
قيمت 0ريال

مزایای لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر
مزایای لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

مزایای کامپوزیت دندان

یکی از واضح ترین مزایای استفاده از روکش های کامپوزیت دندان ، قیمت مناسب آنها است. روکشهای کامپوزیت به طور کلی هزینه کمتری از روکشهای لمینت دارند. این تفاوت در هزینه می تواند به ویژه قابل توجه باشد ، زیرا این نوع روش های آرایشی معمولاً تحت پوشش بیمه نیست. کامپوزیت دندان های جلو از مرسوم ترین روشهای دندانپزشکی زیبایی است. ایمپلنت دندان نیز کاربرد زیبایی دارد ولی بیشترین کاربرد آن درمانی است.

یکی دیگر از مزایای ونیرهای کامپوزیت این است که به طور کلی می توانند در یک روز قرار بگیرند ، در حالی که روکش های لمینت به دو تا سه بازدید نیاز دارند. بر خلاف روکش لمینت ، که در یک آزمایشگاه ساخته شده است ، ونیرهای کامپوزیتی مستقیم روی دندانهای شما پیچیده می شوند. دندانپزشک زیبایی شما رزین را روی دندان شما قرار می دهد و سپس آن را به اندازه مناسب شکل می دهند. سپس رزین با نوری با شدت بالا سخت شده و سپس جلا داده می شود تا ظاهری طبیعی ایجاد کند.فرآیند قرار دادن روکشهای لمینت بیشتر درگیر است و اغلب بیماران نیاز به پوشیدن موقتی بین بازدیدها دارند. از معایب کامپوزیت دندان حساسیت آن به تغییر رنگ است.

مزایای لمینت دندان

پس از زیبایی شناسی ، احتمالاً دوام بزرگترین مزیت داشتن لمینت سرامیکی به جای روکشهای کامپوزیتی است. لمینت دندان بسیار قوی تر از رزین است ، و اگر به درستی از آن مراقبت شود ، می تواند بیش از ده سال دوام بیاورد ، در مقایسه با روکش های کامپوزیتی که عموماً نیاز به تعویض هر دو تا پنج تا هفت سال دارند. در این راستا ، شما ممکن است مبلغ بیشتری را برای روکش لمینت بپردازید ، اما این روش  طول عمر بیشتری دارد. طول عمر لمینت دندان نسبت به ماندگاری کامپوزیت دندان بیشتر است.

علاوه بر طول عمر زیاد ، بسیاری از افراد ظاهر طبیعی لمینت را به روکشهای کامپوزیتی ترجیح می دهند. روکشهای لمینت برخلاف روکشهای کامپوزیت که متخلخل تر و مستعد رنگ آمیزی یا تراشیدن هستند نیز بسیار مقاوم در برابر لکه و تراشه هستند. به همین ترتیب ، قرار دادن روکشهای لمینت به این معنی است که شما نیازی به ترمیم اساسی در رژیم خود ندارید.

بیشتر بخوانید: عفونت ایمپلنت دندان، تعویض کامپوزیت دندان، روکش دندان چیست؟

سرانجام ، ونیرهای لمینتی از مزیت مشخصی برای روکشهای کامپوزیت برخوردار هستند به این دلیل که آنها تنها درمان مناسب برای موارد خاص دندانپزشکی مانند دندانهای ناهموار ، نقایص ژنتیکی ، مینای فرسوده و غیره می باشند.

https://www.brookwestfamilydentistry.com/porcelain-veneers-vs-composite/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت