سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

بهترین نوع کامپوزیت دندان


بهترین نوع کامپوزیت دندان


قيمت 0ريال

بهترین نوع کامپوزیت دندان
بهترین نوع کامپوزیت دندان
 

خبر خوب بسیاری از مشکلات زیبایی شناختی است که با استفاده از رزین کامپوزیت می توان دندانهای جلویی را برطرف کرد. این انتخاب درمانی مقرون به صرفه نه تنها ظاهر منفی را به حداقل می رساند بلکه در واقع می تواند یک تحول مثبت لبخند ایجاد کند بخصوص کامپوزیت دندان های جلو.
رزین های کامپوزیتی مواد رنگی دندان هستند که از دو یا چند ماده پلیمری تشکیل شده اند. ما موادی مانند این زیست سنجی را می خوانیم ، به معنای چیزی غیر زنده که به نظر می رسد ظاهری زنده یا شبیه سازی کرده است. کامپوزیت از موادی ساخته شده اند که دندان نیستند ، اما به نظر می رسد مانند دندان ها ظاهر شوند.ترمیم های رزین کامپوزیت با چسب دندانی به قسمت خارجی دندان پیوند خورده است ، با کمی آماده سازی سطح مینای دندان.  از معایب کامپوزیت دندان طول عمر کم آن و حساسیت به تغییر رنگ می باشد. ماندگاری کامپوزیت دندان بین 5 تا 10 سال می باشد.

 

. کامپوزیت ماکروفیل که به آن درشت دانه نیز گفته میشود

 

 اولین نوع کامپوزیت دندان که وارد بازار شد، کامپوزیت ماکروفیل می‌باشد. این نوع کامپوزیت حاوی ذراتی از 10 میکرومتر تا 50 میکرومتر است که در مقایسه با مواد امروزی بسیار بزرگتر می‌باشد. بزرگی این ذرات تاثیر خوبی در دوام و مقاومت بالای کامپوزیت می‌گذارد اما از طرفی پولیش یا تمیز کردن سطح ترمیم را دشوار می‌کند.

کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه یکی از قدیمی ترین نوع کامپوزیت در دهه های قبل است که وارد دنیای متریال های دندانپزشکی شد .ذرات آن ها 10 میکرومتری تا 50 میکرومتری ساخته شده است. به نسبت کامپوزیت های امروزی ،ذرات آن ها بسیار بزرگ محسوب میشدند .هرچند درشت بودن ذرات آن باعث مقاومت آن میشد ولی پولیش کردن را برای دندانپزشک بسیار دشوارمیکرد. درشت بودن ذرات این کامپوزیت زیبایی را به دندان میبخشید و حتی گاهی اوقات با چشم غیر مسلح هم قابل دیدن بود.امروزه با به وجود آمدن کمواد جدید کامپوزیت دیگر از ماکروفیل ها استفاده نمیشود. حتی بهترین نوع کامپوزیت دندان نیز در برابر لمینت سرامیکی ضعیف است. "این نوع لمینت، ظاهری بسیار خاص و زیبا به دندان‌های شما هدیه می‌دهد. تغییر رنگ لمینت سرامیکی بسیار کم و در بعضی مواقع صفر است." اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت به شرایط دندان شما بستگی دارند

 

2. کامپوزیت میکروفیل که به آن ریز دانه نیز گفته میشود

 

این نو ع کامپوزیت تکامل یافته ی نسل قبل کامپوزیت ماکروفیل هستند.سال ساخت این نوع کامپوزیت ها به دهه ی 70 ملادی برمیگردد .کامپوزیت میکروفیل از ذرات کوچکتر از 100 نانومتر و با ترکیب پرکننده های رزین و مواد پلیمری ساخته میشود.این کامپوزیت ها سبب سهولت در پولیش دندان در فرایند درمان ظاهری بیشتر شده است.کامپوزیت های میکروفیل برای دندان های عقب مناسب نبودند زیرا برای غذا خوردن فشار زیادی به دندان های عقب وارد میشود که میکروفیل ها قادر به تحمل آن ها نبودند به همین دلیل از آن ها برای زیبا سازی دندان های جلویی اتفاده میشد .از بهترین مارک هایی که امروزه برای درمان های زیبایی دندانپزشکی استفاده میشود helimolar و renamel میباشد.

بیشتر بخوانید: طول عمر ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان، عوارض روانی ایمپلنت دندان،

 

3. کامپوزیت های هیبرید و میکرو هیبرید و نانو هیبرید

 

در بین کامپوزیت ماکروفیل و کامپوزیت میکروفیل ، کامپوزیت هیبریدی قرار میگیرد. به صورتی که محکم بودن و استحکام ماکروفیل را دارد و زیبایی و قابلیت پولیش میکروفیل را به صورت همزمان دارد.نوع اولیه کامپوزیت های هیبریدی بین 10 تا 50 میکرومتر دارند و استحکام بالایی برخوردار هستند ولی همچنان زیبایی و قابلیت پولیش را ندارند.

نسل جدید کامپوزیت‌ها‌، نانو کامپوزیت‌ها می‌باشند که حاوی ذراتی به اندازه 20 نانومتر هستند. ذرات نانوکامپوزیت به یکدیگر متصل شده و نانوکلاستر (نانوخوشه) را تشکیل می‌دهند که ویژگی منحصر به فرد نانو کامپوزیت‌ها همین نکته است. تجمع ذرات کوچکتر و تبدیل آنها به ذرات بزرگتر باعث می‌شود تا قدرت، مقاومت در برابر ساییدگی، قابلیت پولیش و استحکام این نوع از کامپوزیت افزایش یابد. می‌توان گفت این نوع کامپوزیت بهترین نوع کامپوزیت دندان است.

 

به همین دلیل چون استحکام بالایی دارند برای دندان های عقب قابل استفاده هستند.
ولی میکروهیبرید ها که نسل جدید از کامپوزیت های تازه وارد شده هستند حاوی ذرات کوچکتر از 100 نانومتر تا 1 میکرومتر هستند.به دلیل وجود بار بالای فیلر آن ها از استقامت بالایی برخوردار هستند و همچنین زیبایی و پولیش را برای دندانپرشک میسر کرده اند.محصول منحصر به فرد کامپوزیت های هیبریدی ، کامپوزیت های نانو هیبریدی هستند که تمامی درمان های زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی را پوششس میدهد طوری که قابلیت پولیش و دوام را به حداکثر میرساند. اگر از کامپوزیت های نانو هیبریدی به درستی استفاده شود بیمار از فواید زیادی برخوردار خواهد بود.

https://www.bupa.co.uk/dental/dental-care/treatments/fillings-crowns-veneers/veneers


پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت