سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

طول عمر لمینت دندان


طول عمر لمینت دندان
قيمت 0ريال

طول عمر لمینت دندان
طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان

مهمترین عوامل طول عمر روکش شامل نوع مواد روکش و حفظ بهداشت دهان و دندان است. روکشهای سرامیکی معمولاً طولانی تر از روکشهای کامپوزیتی هستند. برخی ها تصور می کنند ماندگاری ونیر ها به اندازه ایمپلنت دندان دائمی است، ونیرها به طور متوسط ​​10-15 سال دوام می آورند. نگهداری ضعیف بهداشت دهان و دندان و مشکلات اساسی لثه و از بین رفتن استخوان می تواند باعث افزایش طول عمر روکشهای شما شود. علاوه بر این ، عادت های بد دندان مانند سنگ زنی دندان ها همچنین می تواند طول عمر روکش ها را کاهش دهد.  ماندگاری کامپوزیت دندان تقریبا نصف ماندگاری لمینت دندان می باشد. از معایب کامپوزیت دندان می توانند به حساسیت آن به تغییر رنگ اشاره کرد.

چه موقع می توان از لمینت های دندانی جایگزین کرد

اگر تمرین بهداشتی خوبی داشته باشید و از آسیب رساندن به روکشهای خود جلوگیری کنید ، می توانید 10 تا 15 سال از ماندگاری ونیرها داشته باشید. با این حال ، هنگامی که روکشهای شما شروع به گرفتن لکه ها می کنند ، این بدان معنی است که ترک هایی روی سطح آنها ایجاد شده است که باعث دوام آنها می شود. همچنین اگر در اطراف روکش ها درد دارید ، برای دریافت روکش های جدید به ما مراجعه کنید.

خطرات لمینت دندان چیست؟

ونها خطرات زیادی دارند:

از دست دادن دائمی ساختار دندان طبیعی - برای اتصال به روکش ها ، لایه مینای دندان طبیعی طبیعی باید برداشته شود و دیگر رشد نخواهد کرد.

حفره های دندان ثانویه - حفره هایی در اطراف ونیرها ایجاد می شوند ، این امر می تواند ساختار دندان را تضعیف کند و این امر می تواند به پیوند روکش ها آسیب برساند. در صورت عدم درمان ، ممکن است دچار از بین رفتن استخوان شوید. ممکن است دندان ها باعث ایجاد ناراحتی یا درد شوند و حتی ممکن است در صورت ابتلا به بیماری لثه درمان نشده شروع به ریزش کنند (این اتفاق هنگام انتقال عفونت از حفره ها به لثه ها) رخ می دهد.

پتانسیل برای ترک خوردگی - تاثیر مستقیم مستقیم یا تغییر ناگهانی دما می تواند باعث ترک خوردگی روکش ها شود. در این حالت ، آنها باید در اسرع وقت تعمیر یا جایگزین شوند.

بیشتر بخوانید: معایب ایمپلنت دندان، عوارض روانی ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان، مراحل انجام ایمپلنت دندان

رنگ آمیزی - ونیرها به راحتی لکه دار می شوند ، خصوصاً روکش های کامپوزیت. این لکه ها دائمی هستند و با سفید کردن دندان های حرفه ای قابل ترمیم نیست. خوشبختانه امکان تعویض کامپوزیت دندان و لمینت دندان وجود دارد.

جابجایی / قطع کردن - گاهی اوقات ونیرها قابل جابجایی هستند ، به خصوص هنگامی که دندان و روکش ضعیف به هم چسبیده بودند. اگر دندان بلافاصله ترمیم نشود ، می تواند منجر به حفره هایی شود که می تواند باعث درد و ناراحتی شود.

منبع مقاله


پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت