سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

طول عمر کامپوزیت و لمینت سرامیکی


طول عمر کامپوزیت و لمینت سرامیکی


قيمت 0ريال

طول عمر کامپوزیت و لمینت سرامیکی
طول عمر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

روکش ها مزایای زیادی دارند. آنها می توانند نگرانی های گوناگونی را برای بیماران با سلامتی خوب دندان نشان دهند. آنها می توانند فقط با چند مراجعه به کلینیک دندانپزشکی لبخند شما را تغییر دهند.

روکش ها با کمک یک دندانپزشک آگاه و متخصص ، دندانهای طبیعی را احساس می کنند.

اما اگر شما در حال بدست آوردن روکش هستید ، ممکن است یک سؤال بزرگ مطرح کنید: "روکش ها چقدر دوام دارند و برای کمک به چه کاری می توانم انجام دهم؟"

لمینت در مقابل روکشهای کامپوزیت

روکش های لمینت قطعاً طولانی تر از روکش های کامپوزیت هستند - طبق برخی منابع تا سه برابر بیشتر از طول. روکشهای کامپوزیت ونیر همچنین بعضی اوقات قابلیت تراشه دارند و سپس باید تعمیر شوند ، در حالی که روکش لمینت سرامیکی به ندرت نیاز به تعمیر دارد پس از استفاده از آن روی دندانهای بیمار. به طور معمول ، کامپوزیت دندان برای اکثر بیماران چهار تا هشت سال دوام می آورند. همچنین انواع مختلفی از مراقبت و نگهداری از روکش ها وجود دارد که می تواند به افزایش عمر و زیبایی آنها کمک کند.

روکش لمینت 10 تا 25 سال طول خواهد کشید - کاملاً متفاوت از نظر طول عمر ، هر چند روکش لمینت یک سرمایه گذاری محتاطانه تر در دهان بیمار است.

حال به این سؤال که چقدر عمر آنها طولانی خواهد شد؟

بیایید این سوال را به بخش هایی تقسیم کنیم.

آیا می توانند بشکنند؟ بله ، آنها می توانند - دقیقاً مانند دندانهای طبیعت. روکش ها اگر در معرض آسیب یا اضافه بار اضافی قرار گیرند می توانند تراشه یا شکستگی ایجاد کنند. و بسیار شبیه به مینای دندان ، نیروهای مخرب یک عادت سنگ زنی یا سفت کننده می توانند به تدریج آنها را از بین ببرند.

آیا می توانند از بین بروند؟ بهترین پاسخ به ندرت است. بعضاً یک روکش سرامیکی به دلیل وجود خطایی در کار با مواد یا عملکرد ، جدا می شود. با این حال ، بیشتر از همه ، علت از بین رفتن روکش ها در درجه اول به دلیل عدم وجود مینای دندان کافی است. به همین دلیل مهم است که دندانپزشکی را انتخاب کنید که به معالجه دندان خود اعتماد داشته باشید.

آیا روکشها همچنان جذاب خواهند بود؟ به احتمال زیاد. برخی از افراد سرانجام به جایی می رسند که دیگر از روکش های خود راضی نیستند و می خواهند آنها را تجدید کنند. یک مسئله رکود لثه است. خطوط پیوستن ونیر در لبه لثه پنهان است ، و با برگشت لثه ، خطوط ممکن است نمایان شوند. گاهی اوقات لکه های انباشته شده در خط حاشیه که قبلاً پنهان شده بود ، می تواند آشکار شود یا دندان طبیعی تیره تر در زیر آن آشکار شود.

بیشتر بخوانید: درد ایمپلنت دندان، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، طول عمر لمینت دندان، عوارض روانی ایمپلنت دندان

برای محافظت از روکش های خودم چه کاری می توانم انجام دهم؟

روکش ها کاملاً قوی هستند و بیشتر نیروهایی را که هنگام جویدن غذای خود ایجاد می کنید ، دارند. اما لمینت دندانی نیز نوعی شیشه است - به معنای آسیب دیدن یا از بین رفتن آن. توجه به چند دستورالعمل می تواند به شما در جلوگیری از روکش های آسیب دیده و هزینه های اضافی دندان کمک کند. در صورت آسیب دیدن تعویض کامپوزیت دندان آسانتر از تعویض لمینت می باد.

· بهداشت روزانه دهان را تمرین کنید. اگرچه روکش ها در معرض بیماری یا پوسیدگی قرار ندارند ، دندان زیبایی که دارد زیبایی آن است. درست مانند دندانهای طبیعی خود ، دندانهای روکش دار و نخ را مسواک بزنید. اگر نگران هستید ، از دندانپزشک خود توصیه ای برای خمیر دندان بخواهید.

· از گاز گرفتن زیاد یا جویدن خودداری کنید. حتی با دندانهای طبیعی نیز باید از اعمال نیروی نیش زیاد در مواد سخت خودداری کنیم. این حتی برای روکش ها نیز مهمتر است که ، باز هم ، در واقع نوعی شیشه هستند. استفاده از دندانهای شما برای باز کردن آجیل یا جویدن استخوانها ، مدادها ، ناخنها و سایر اشیاء سخت فقط برخی از فعالیتهایی است که می تواند به روکش شکسته منجر شود. این مراقبت ها در مورد ایمپلنت دندان نیز صادق است.

· برای محافظت از بروس از گارد نیش استفاده کنید. سنگ زنی بیش از حد و یا چسباندن دندان ها (برویکسیسم) می تواند استرس خطرناک را بر روکش ایجاد کند. یکی از راه های تسکین برخی از این استرس ، پوشیدن محافظ گزش در شب است. نگهبان از روکشهای شما در هنگام خواب محافظت می کند.

· غذاها و نوشیدنی هایی که باعث لک شدن می شوند را محدود کنید. چای ، قهوه ، شراب و مواد مشابه می توانند دندان ها را لکه دار و لکه دار کنند. اگرچه روکشهای جدید شما به طور معمول لکه دار نمی شوند ، دندانهای طبیعی اطراف آنها می توانند - ونیرهای روشن تر از دندانهای طبیعی متمایز تر برجسته شوند.

· از دندان های خود محافظت کنید. اگر ورزش یا فعالیت تماسی دیگری انجام می دهید ، باید از محافظ دهان یا نوعی محافظت دیگری استفاده کنید تا از روکش های شما ایمن باشید. بسکتبال ، فوتبال ، کشتی و سایر ورزشهای تماسی می توانند دندان و ونیر را در معرض خطر قرار دهند.

روکش لمینت به عنوان "بهبود دهنده های لبخند" به اثبات رسیده است. مراقبت از آنها با رعایت برخی از اقدامات احتیاطی عمومی باعث می شود که پیشرفت طولانی مدت باشد. کامپوزیت دندان های جلو و لمینت آنها بیشترین متقاضی را بین گزینه های دندانپزشکی زیبایی دارند.

https://ekdentalsurgery.com.au/maximizing-the-lifespan-of-your-dental-veneers/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت