سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

درد ایمپلنت دندان


درد ایمپلنت دندان


قيمت 0ريال

درد ایمپلنت دندان
درد ایمپلنت دندان

تقاضا برای ایمپلنت دندان خصوصا ایمپلنت دندان جلو روز به روز درحال افزایش است. ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی پیچیده دهان و دندان است. به گفته دندانپزشکان در سراسر جهان ، برای این که این روش درمانی انجام شود ، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد. ناحیه ای که تراکم استخوانی کمی دارد،  می تواند به نقص ایمپلنت دندان منجر شود. علاوه بر این ، نیاز ثانویه برای درمان ، استخوان فک قوی است به گونه ای که بتواند در هنگام جویدن غذا ، صحبت کردن و همچنین انجام سایر کارهای روزانه ، ایمپلنت را محکم نگه داشته و از آن پشتیبانی کند.

چه مدت ایمپلنت دندان برای بهبودی انجام می شود؟

هیچ زمان بهبودی برای همه بیماران ایمپلنت وجود ندارد ، زیرا وضعیت دهان و دندان منحصر به فرد هر بیمار بر جراحی تأثیر می گذارد. موارد زیر می تواند زمان بازیابی شما را تحت تأثیر قرار دهد:

1. تعداد دندان هایی که استخراج کرده و کاشته اید (فک یک ، چند یا یک کل)

2. اگر استخوان شما به اندازه کافی سالم است که ایمپلنت ها به آن پایبند باشند

3. اگر عمل شما نیاز به پیوند استخوان دارد

4. تفاوت های فردی و زمان بهبودی

تحمل و انتخاب شیوه زندگی شما ممکن است تأثیر زیادی در زمان بهبودی ایمپلنت دندان داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر سیگار می کشید ، باید از مصرف سیگار خودداری کنید یا حداقل آن را برای یک یا دو هفته بعد از عمل خود به حداقل برسانید. اگر بعد از عمل سیگار می کشید ، می توانید مدت زمان لازم برای بهبودی یا آسیب های احتمالی به روند بهبودی خود را افزایش دهید ، به خصوص اگر پیوند را انجام داده باشید.

احتمالاً در مورد "کاشت دندان در یک روز" شنیده اید. آیا نسبت به آن تردید دارید؟ در این مطلب برخی از نکات مربوط به روش کاشت دندان و همچنین عوامل مؤثر در کاشت دندان در یک روز مورد بررسی قرار می گیرد. روش کاشت دندان در واقع می تواند در یک روز انجام و تکمیل شود. نه تنها روال می تواند طی یک روز انجام شود ، بلکه این روند می تواند بسیار خوب انجام می شود. با این وجود برای گرفتن بهترین نتیجه، بهترین متخصص ایمپلنت دندان مورد نیاز است

اگر شما یک روش قرار دادن ایمپلنت ساده و بدون پیوند انجام داده اید ، احتمالاً بعد از عمل بسیار کم و بدون تورم یا ناراحتی را تجربه خواهید کرد. اگر این کار را انجام دهید ، احتمالاً تنها برای چند روز دوام خواهد داشت. دندانپزشک ممکن است برای کمک به هرگونه درد ، داروهایی را برای شما تجویز کند. بعد از گذشت حدود هفت تا 10 روز ، باید بتوانید به روال معمول رژیم خود بازگردید. با این وجود ، بعضی اوقات ممکن است بیماران بعد از عمل تا شش هفته مجبور به رژیم غذایی نرم شوند. دندانپزشک به شما اطلاع می دهد.نوع عمل جراحی کاشت شما مشخص می کند که چه میزان درد در روش ایمپلنت دندان را تجربه می کنید:

روش ساده: اگر فقط یک دندان جایگزین کردید ، استخوان شما سالم است و نیازی به پیوند ندارید ، فقط باید حداقل ناراحتی را تجربه کنید.

روش متوسط: بسیاری از افراد تحت عمل کاشت ایمپلنت قرار می گیرند و به طور معمول ورم ، کبودی و ناراحتی را بعد از عمل تجربه می کنند.

روش پیچیده: بعضی از افراد ممکن است مدت زمان بهبودی بیشتری را تجربه کنند. برای کسانی که بسیاری از کاشتها را درج می کنند یا روش دشواری را تجربه می کنند ، می تواند باعث درد بیشتری شود و دندانپزشک احتمالاً بعد از گذشت شش هفته خوردن فقط غذای نرم را توصیه می کند.

بیشتر بیماران نگران هزینه های ایمپلنت دندان هستند . دهان دارای 28 دندان (به استثنای دندان های عقل) ، 14 عدد روی هر فک است. متخصص ایمپلنت شما 14 ایمپلنت دندان بر روی هر فک نصب نخواهد کرد. این از نظر پزشکی قابل استفاده نیست. بیشترین تعداد 8 کاشت دندان در هر قوس است و کمترین آن حداقل 2 کاشت دندان است. با افزایش تعداد پایه های ایمپلنت ، پروتز (دندان مصنوعی یا پل ثابت) پایدارتر می شود. قیمت ایمپلنت دندان با هر کاشت دندان اضافی نیز بالا می رود.


آیا بعد از کاشت دندان درد شدید وجود دارد؟

در اینجا یک جدول زمانی کلی درد برای زمان بهبودی خود  پس از اتمام مراحل انجام ایمپلنت دندان پیدا خواهید کرد:

1. درد کاشت دندان بعد از 1 هفته

در این مرحله ، طبیعی است که شما کمی درد داشته باشید.

2. درد کاشت دندان بعد از 2 هفته

درد شما باید در این نقطه از بین رفته باشد. اگر اینطور نیست ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید زیرا این امر می تواند عفونت ایمپلنت دندان را نشان دهد. 

3. درد کاشت دندان بعد از 3 ماه

اگر در این مرحله احساس درد می کنید ، می تواند یکی از این دلایل باشد:

1. خون رسانی ضعیف

2. بیماری خودایمنی

3. عفونت

4. تداخلات با داروهای دیگر

5. واکنش آلرژیک

6. عارضه ای که به عنوان اضافه بار شناخته می شود

7. آسیب بافتی یا عصبی

8. بدن شما رد کاشت را رد می کند

در هر یک از این موارد ، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

برخی از نکات مهم ترمیم ایمپلنت دندان چیست؟

پس از جراحی ایمپلنت دندان ، باید مراقب دهان خود باشید ، بنابراین بهبودی شما آسان و سریع است.

بیشتر بخوانید: طول عمر لمینت دندان، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، ایمپلنت بهتر ایت یا پل، تعویض کامپوزیت دندان،کامپوزیت دندان جلو

در اینجا نکات ایمپلنت بعد از دندان آورده شده است:

1. آن را آسان کنید

بعد از قرار ملاقات در مورد عمل جراحی دندان ، روز استراحت را برای استراحت انجام دهید. اگر دندانپزشک به شما آرام بخش داد ، احتمالاً هنوز هم خواب آلودگی خواهید داشت. بنابراین ، نباید کاری را انجام دهید که در آن تمرکز کنید ، مانند رانندگی. همچنین باید از فعالیت های شدید خودداری کنید. هر چیزی که می تواند لخته های خون را از بین ببرد و منجر به خونریزی نشود ، بلند یا خم نکنید. وقتی زمان خوابیدن فرا رسیده است ، با استفاده از بالش های اضافی ، سر خود را بالا ببرید.

2. دستورالعمل ها را دنبال کنید

ممکن است دندانپزشک شما به شما بگوید از مسواک زدن و دهانشویه در ابتدا خودداری کنید زیرا ممکن است در این مرحله دهان شما برای بهداشت عمومی دهان بسیار حساس باشد. ممکن است آنها به شما بگویند از مسواک زدن ناحیه مناقصه خودداری کنید ، اما معمولاً دندانهای دیگر را تمیز کنید. ممکن است آنها با استفاده از هشت اونس آب گرم که با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط شده اند را با آب نمک شستشو دهید. مراقبت های ایمپلنت دندان کمی دقیقتر از مراقبت های سایر روشها مانند کامپوزیت دندان است.

3. یخ را بمالید

ممکن است دچار کبودی یا تورم صورت خود شوید که طبیعی است. به مدت 30 دقیقه یخ را روی فک بمالید ، 20 دقیقه آن را برداشته و 24 ساعت اول تکرار کنید. اگر هر دو طرف دهان شما جراحی داشته اند ، یخ را روی هر طرف دهان خود بمالید ، از یک طرف به طرف دیگر تغییر دهید. تورم شما باید بعد از چند روز کاهش یابد. اگر بدتر شود ، متوجه چرک می شوید ، یا تب دارید ، می تواند یک عفونت باشد. به دندانپزشک خود فوراً اطلاع دهید.

4- از لخته خون محافظت کنید

تمام تلاش خود را برای ایجاد مزاحمت در لخته نکنید زیرا باعث بهبود زخم های دهان می شود. بنابراین ، نوشابه های گازدار ، الکل یا نوشیدنی را از نی بنوشید. همچنین ، بعد از عمل چند روز سیگار نکشید و سعی کنید از تف کردن نخورید.

5- مراقب آنچه می خورید باشید

غذاهای نرم و خنک بعد از عمل خوب است. برخی از گزینه های خوب عبارتند از:

1. سیب

2. ماست

3. جو دوسر فوری

4. سوپ ولرم

از خوردن غذاهای خیلی سرد ، داغ ، جویدنی ، سفت یا تند خودداری کنید. در صورت انجام دستورالعمل های مراقبتی طول عمر ایمپلنت دندان همانند دندان های طبیعی دائمی است

6. تمام داروهای ضد درد مصرف کنید

احتمالاً برای مدیریت درد در ابتدا به داروی درد نیاز خواهید داشت. در بعضی موارد ، داروهای بدون نسخه ضد درد مانند NSAID و استامینوفن خوب هستند ، اما در موارد دیگر ، ممکن است دندانپزشک شما نیاز به تجویز چیزی قوی تر داشته باشد.

7. توجه کنید

مواظب تب ، عفونت یا تورم باشید که بیشتر از دو روز ادامه داشته باشد. همچنین به هرگونه مشکلی به تنفس یا بلع خود توجه کنید. همچنین می توانید نسبت به بیهوشی که دندانپزشک به شما داده است ، دچار حساسیت شوید. در این صورت فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید .

8. پیگیری

مطمئن باشید که تمام قرارهای برنامه ریزی شده بعد از عمل را نشان می دهید تا دندانپزشک اطمینان حاصل کند که شما به درستی در حال بهبود هستید.

 

https://hiossen.com/news/recovering-from-dental-implants/


پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت