سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ایمپلنت دندان در یک روز چیست



با ایمپلنت فوری هیچ روزی را بدون دندان نخواهید بود ، با ایمپلنت های سنتی یک دوره 3-6 ماهه بدون دندان وجود دارد. این دوره برای بهبودی و ترکیب پایه ایمپلنت با استخوان فک می باشد.
 
قيمت 0ريال

ایمپلنت دندان در یک روز چیست
ایمپلنت دندان در یک روز چیست

دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان دندانپزشکی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای دندانپزشکی آشنا نیستید ، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید. در صورت نیاز به انجام مواردی مانند پیوند استخوان و یا لیفت سینوس مراحل انجام ایمپلنت دندان کمی متفاوت است . بصورت کلی مراحل انجام ایمپلنت دندان به شکل زیر می باشد:

· معاینه و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت به همراه هزینه

· در صورت احتیاج، کشیدن دندان در این مرحله از درمان می‌باشد

· جراحی و نصب پایه‌ی ایمپلنت

· طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، جهت پیشگیری از وارد شدن مواد غذایی به زیر ایمپلنت

· انتخاب رنگ، قالب‌گیری و ارسال قالب به لابراتور

· انجام کارهایی مثل: طراحی لبخند، موقعیت لبه‌ی دندان‌ها، تعیین ارتفاع فک و...

· ارسال قالب به لابراتور

· چسباندن نهایی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در یک روز چیست؟

ایمپلنت دندان در یک (که اغلب به عنوان ایمپلنت فوری خوانده می شود) بدین معنی است که یک یا چند ایمپلنت دندان در استخوان فک وارد می شود و به جای این که 3 تا 6 ماه صبر کنید تا ایمپلنت بهبود یابد و با استخوان ادغام شود ، تاج / پل یا پروتز بلافاصله روی ایمپلنت قرار می گیرد.

این بدان معناست که هیچ زمانی را بدون دندان نمی گذرانید و این از نظر اعتماد به نفس و مسائیل زیبایی شناسی عالی است. با این حال ، میزان خرابی ایمپلنت فوری بیشتر است ، زیرا ایمپلنت فوری در هان روز سبب یکپارچه شدن ایمپلنت دندان با استخوان فک نمی شود.

تفاوت بین ایمپلنت های سنتی و ایمپلنت فوری در چیست؟

بین ایمپلنت های سنتی و ایمپلنت فوری دو تفاوت اصلی وجود دارد:

با ایمپلنت فوری هیچ روزی را بدون دندان نخواهید بود ، با ایمپلنت های سنتی یک دوره 3-6 ماهه بدون دندان وجود دارد. این دوره برای بهبودی و ترکیب پایه ایمپلنت با استخوان فک می باشد.

میزان خرابی ایمپلنت دندان در یک روز (ایمپلنت فوری) بیشتر است

در حالی که بیماران واقعاً دوست ندارند چندین ماه را با دندان از دست رفته بگذرانند ، شما باید سطح موفقیت پایین تر ایمپلنت دندان در یک روز را نیز در نظر بگیرید. در مورد این موضوع با متخصص ایمپلنت دندان خود صحبت کنید

بیشتر بخوانید: ماندگاری کامپوزیت دندان، معایب کامپوزیت دندان،کامپوزیت دندان های جلو.

در زیر لیستی از تفاوت های ایمپلنت فوری و ایمپلنت سنتی به صورت کوتاه آورده شده است.

ویژگی های ایمپلنت سنتی

  • ایمپلنت های سنتی نیاز به قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک دارند. سپس لثه های پوشاننده (مخاط) بخیه می شوند یا یک کلاهک فرد روی آن قرار داده می شود. پس از اتمام بهبودی ، استخوان فک با پایه ایمپلنت دندان ترکیب می شود ، پس از بهبودی ایمپلنت، اباتمنت یا اتصال دهنده به پایه ی ایمپلنت وصل شده و تاج روی آن قرار می گیرد. در طول دوره 3 تا 6 ماهه ی بهبودی از تاج موقت استفاده نمی شود. و تاج تائمی پس از اتمام دوره بهبودی قرار داده می شود. بنابراین بیمار در طول این بدون دندان خواهد بود.
  • در ایمپلنت سنتی زمان کافی برای بهبودی و جای گیری محکم در استخوان برای ایمپلنت داده می شود.
  • دوره 3 تا 6 ماهی بهبود در ایمپلنت سنتی به هیچ وجه باعث ایجاد اختلال در تشکیل استخوان نمی شود زیرا نیروهای فشار (جویدن / بلع) تقریباً به طور کامل حذف شده اند.
  • کل مراحل ایمپلنت دندان سنتی تقریباً 5 تا 6 ماه طول می کشد و در صورت پیوند استخوان یا هر روش مورد نیازدیگر ممکن است حتی بیشتر از آن نیز طول بکشد.
  • در ایمپلنت سنتی تعداد بیشتری جلسه ملاقات با متخصص ایمپلنت مورد نیاز است.
  • بعد از قرار دادن ایمپلنت سنتی، بیمار به دلیل دوره ای که باید بدون دندان سر کند، احساس اعتماد به نفس کمی می کند.
  • میزان موفقیت ایمپلنت سنتی بالاتر است.

ویژگی های ایمپلنت فوری

  • وقتی در مورد ایمپلنت دندان در یک روز صحبت می کنیم ، اساساً به این معنی است که بلافاصله پس از قرار دادن پایه ایمپلنت، اباتمنت  به همراه تاج یا پل روی ایمپلنت قرار داده می شود. روند قرارگیری پایه ایمپلنت یکسان است. اما پس از قرار دادن آن ، تاج موقت بلافاصله قرار می گیرد. یعنی بیمار هیچ زمانی را بدون دندان سپری نخواهد کرد. بعداً تاج موقت با یک تاج دائمی جایگزین می شود ، پس از پیوند ایمپلنت با استخوان ، به ثبات نهایی خود می رسد.
  • از آنجا که ایمپلنت فوری بلافاصله بارگیری می شود ، تقریبا هیچ زمانی برای بهبودی داده نمی شود.
  • دوره بهبودی از زمان قرارگیری تاج موقت تا زمان دریافت تاج دائمی در نظر گرفته می شود. ممکن است بهبودی مختل شود زیرا تاج موقت عملکرد خود را انجام می دهد. این بدان معنی است که نیروهای ایجاد شده هنگام غذا خوردن از طریق تاج موقت به ایمپلنت منتقل می شوند. این ممکن است در ادغام استخوان تداخل ایجاد کند و منجر به نارسائی ایمپلنت دندان شود. درد ایمپلنت دندان در ایمپلنت فوری می تواند کمتر از ایمپلنت سنتی باشد.
  • در ایمپلنت فوری، تمام مراحل ایمپلنت دندان تقریباً در یک روز بجز قرار دادن دائمی تاج انجام می شود.
  • ایمپلنت فوری به تعداد ملاقات های کمتری با متخصص ایمپلنت دندان نیاز دارد.
  • میزان موفقیت ایمپلنت فوری کمتر از ایمپلنت سنتی است.

اما بهترین متخصص ایمپلنت دندان  که مهارت لازم برای انجام ایمپلنت دندان با کیفیت را دارد ، از کجا بشناسیم؟
در اینجا چهار مرحله برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان آورده شده است.
مرحله 1: اطمینان حاصل کنید که متخصص ایمپلنت دندان دارای مجوز دندانپزشکی است.
مرحله دوم: متخصص ایمپلنت دندان باید در زمینه کاشت ایمپلنت دندان آموزش های لازم را دیده باشد.
مرحله 3: متخصص ایمپلنت دندان باید تجربه داشته باشد
مرحله 4: متخصص ایمپلنت دندان باید صلاحیت خود را نشان دهد
متخصص ایمپلنت دندان باید صلاحیت لازم برای انجام ایمپلنت دندان را داشته باشد. این بدان معنی است که متخصص ایمپلنت دندان باید از طریق یک فرآیند مستقل ،مهارت کاملی را دردندانپزشکی نشان دهند. متخصص ایمپلنت باید انواع مختلفی از دندانپزشکی را انجام داده باشد که می تواند از ایمپلنت تک دندان تا ایمپلنت کل دهان باشد. اطمینان حاصل کنید که متخصص ایمپلنت دندان قبل از شروع درمان ، این وظیفه را بر روی میزان قابل قبولی از بیماران انجام داده است.

تفاوت لمینت و ایمپلنت
لبخند شاد و زیبا اعتماد به نفس و سلامتی را به شما هدیه می دهد. با این حال ، بسیاری از ما از لبخندمان احساس ناراحتی می کنیم. در نتیجه ، ما از لبخند زدن کامل دوری می کنیم. ما تمایل داریم خودمان را با افراد مشهور و مدل مقایسه کنیم ، اما آیا می دانید که لبخندهای آنها همیشه طبیعی نیست؟ افراد مشهور مانند تام کروز ، جورج کلونی ، ویکتوریا بکام و سلین دیون - فقط به عنوان نمونه - با آن لبخندهای خیره کننده سفید متولد نشدند. لبخندهای آنها محصول جراحی زیبایی دندان است! اگر به دنبال ایمپلنت دندان و روکش های لمینت دندان هستید ، مهم است که تفاوت بین لمینت دندان و ایمپلنت را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان از روشهای دندانپزشکی زیبایی هستند که برای رفع مشکلات زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند به کار می روند. لمینت به هیچ عنوان نمی تواند بجای دندان از دست رفته قرار بگیرد. لمینت به شکل یک روکش روی دندان قرار می گیرد و زشتی های دندان را می پوشاند.

ایمپلنت دندان های جلو علاوه بر جنبه ی عملکردی، جنبه ی زیبایی نیز دارد. اما جنبه ی درمانی و عمکردی ایمپلنت دندان بیشتر از زیبایی شناسی آن است.

https://martintaylordentistry.com/can-you-get-dental-implants-in-one-day/

 

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت