سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آیا لمینت آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟


آیا لمینت آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟


قيمت 0ريال

آیا لمینت آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟
آیا لمینت آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟

آیا لمینت آسیبی به دندان‌ها می رساند؟                                                                                                                     همه انسان‌ها مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستند اما برخی به خاطر دندان‌های بد شکل یا بد رنگ از این آرزو محرومند. اینجاست که دندانپزشکی ترمیمی به میدان وارد می‌شود و با معجزه‌ای به نام لمینت ، لبخند و زیبایی را به صورت افراد باز می‌گرداند.

لمینت چیست؟

 برای چه افراد و چه دندان‌هایی مناسب است؟ آیا آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟

 لمینت دندان به دو روش سرامیکی و کامپوزیتی انجام می‌شود. در هر دو روش سعی بر مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها می‌باشد. در برخی موارد قبل از لمینت دندان باید درمان‌های اولیه‌ای مثل لیفت لثه صورت گیرد تا دندان‌ها برای لمینت آماده شوند. برخی افراد در انتخاب لمینت دندان و کامپوزیت دندان مردد هستند. باید گفت که کامپوزیت ونیر نیز همانند لمینت سرامیکی در گروه دندانپزشکی زیبایی قرار دارد و کاربرد کامپوزیت دندان نیز در اصلاح طرح لبخند می باشد. روشهای کامپوزیت و لمینت تقریبا در بیشتر موارد می توانند به جای یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند. با اینحال تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که دانستن این تفاوت ها به شما کمک خواهد کرد با توجه به شرایط خود ، هر کدام از روشهای کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان را برگزینید.

آیا ممکن است این درمان طول عمر طولانی‌ ای نداشته باشد و با شکست مواجه شود؟
شاید بد نباشد در ابتدا یک تعریف ساده اما عملی در مورد لمینت داشته باشید .
لمینت یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود.

 ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور دندانپزشکی ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گفته می‌شود). به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند .
این روزها یکی از اعمال رایج مطبهای دندانپزشکی، لمینت است لامینت (لمینت) ها (ونیرها) دو نوعند :
۱ . سرامیکی )روش غیر مستقیم
۲ . کامپوزیتی )روش مستقیم. ماندگاری کامپوزیت دندان حدود هفت تا ده سال می باشد.

تفاوت لمینت دندان و ایمپلنت

برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و... را نیز به وجود می‌آورد. به دلیل مشکلات این چنینی و نیز  مسائل زیبایی شناختی دندان ها ، افراد به دنبال روشی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود هستند. پیش از به وجود آمدن ایمپلنت دندان، استفاده از پروتز متحرک (در اصطلاح عامیانه دندان مصنوعی) به جای ایمپلنت مرسوم بود.ساختار ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است: 1- پایه ی فلزی ایمپلنت دندان که به شکل پیچ و عمدتا از جنس تیتانیوم است که جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود پیچ تیتانیومی ایمپلنت دندان  با استخوان فک ترکیب و به اصطلاح فیوز می شود.

اگر متخصص ایمپلنت شما از طریق تهیه کننده هایی که قیمت بالاتری دارند ، مواد ایمپلنت دندانی خریداری کند ، ممکن است قیمت ایمپلنت دندان را نیز بیشتر در نظر بگیرد. این یکی دلایلی است که ارائه ایمپلنت ارزان به معنای افت کیفیت ایمپلنت نیست. بنابراین ، هر جایی که می خواهید کاشت دندان خود را انجام دهید ممکن است نقشی در قیمت ایمپلنت دندان شما داشته باشد. از سوی دیگر محلی که متخصص ایمپلنت دندان در آن قرار دارد ، مهارت و تجربه وی را توجیه نمی کند. بنابراین دریافت ایمپلنت ارزان از یک متخصص ایمپلنت دندان ماهر و باتجربه امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام ایمپلنت دندان، درد ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان، طول عمر ایمپلنت دندان

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان هردو جهت برطرف کردن زردی و بدفرمی دندانها و طراحی لبخند به کار می روند. تفاوت آنها در جنس ماده استفاده شده و مراحل ساخت آنهاست. لمینت سرامیکی پس از تراش دندان و قالبگیری توسط لابراتوار ساخته می شود، فرم نهایی توسط دندانپزشک داده میشود و پروسه درمان آن حدود دو الی سه هفته زمان میبرد.

 ونیر کامپوزیتی توسط دندانپزشک در همان جلسه فرم داده می شود و نیاز به تراش دندان و قالب گیری ندارد. با این توضیحات به نظر می رسد که ونیرهای کامپوزیتی همواره به لمینت سرامیکی ارجح هستند، درحالیکه اینچنین نیست.

 معمولا زمانی که نیاز به تغییرات بیشتری در فرم دندانها و طرح لبخند داریم لمینت سرامیکی بیشتر جوابگو هستند .

 

https://www.cosmeticdentistofcharlotte.com/dentistry/cosmetic-dentistry/composite-resin-veneers/

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت