سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراقبت های بهداشتی و غذایی بعد از ایمپلنت دندان


مراقبت های بهداشتی و غذایی بعد از ایمپلنت دندان


قيمت 0ريال

مراقبت های بهداشتی و غذایی بعد از ایمپلنت دندان
مراقبت های بهداشتی و غذایی بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بهداشتی و غذایی بعد از ایمپلنت دندان

بیشترین دلایل محبوب بودن ایمپلنت دندان را در بین سایر گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته را می توان شباهت ظاهری نزدیک ایمپلنت دندان به دندان طبیعی، شباهت عملکردی ایمپلنت دندان به عملکرد دندان طبیعی، طول عمر ایمپلنت دندان و نیز کم عارضه ترین درمان دندان های از دست رفته دانست. انجام ایمپلنت و نتیجه‌ی آن عموما بدون مشکل است ولی گاهی ممکن است با مشکلاتی نیز روبه‌رو شوید. بسیاری از مشکلات ایمپلنت دندان ممکن است در کوتاه مدت باشد و اغلب این مشکلات در مراحل اولیه اتفاق می‌افتد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب از ایمپلنت دندان باید بیمار همه‌ی مراقبتهایی که پزشک توصیه کرده است را پس از انجام ایمپلنت به خوبی انجام دهد.

پس از جراحی ایمپلنت ، بیماران باید مراقبت های خاصی از مناطق اطراف ایمپلنت جدید خود داشته باشند . در ماه های اول ایمپلنت دندان هنوز در حال متصل شدن به استخوان و بافت استخوان فک است ، بنابراین بیمار باید مراقبت های بیشتری در طول دوره اولیه داشته باشد . مهتر از همه ، در روز های اول پس از جراحی زخم را دستکاری نکنید . از شستشو ، تف کردن و دست زدن به دهان در 24 ساعت اول بعد از عمل جراحی جلوگیری کنید تا از آلوده ساختن یا تحیک محل جراحی پیشگیری کنید . به طور کلی مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت عبارتند از :

آنتی بیوتیک

به عنوان گام اول در مراقبت های بعد از ایمپلنت دندانی و کاهش درد ایمپلنت دندان، بیمار باید تمام آنتی بیوتیک های تجویز شده را برای جلوگیری از عفونت در محل جراحی مصرف کند . بیست و چهار ساعت پس از مراحل انجام ایمپلنت دندان، بیمار باید استفاده از دهانشویه تجویز شده توسط پزشک را دوبار در روز در کنار شستشو با آب نمک گرم 5.4 بار در روز آغاز کند (ترجیحا بعد از هر وعده غذا ، میان وعده )

خونریزی

وجود خون در بزاق دهان بیمار در طول 24 ساعت اول بعد از عمل جراحی طبیعی است . به عنوان یکی دیگر از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندانی و برای کمک به کنترل و کاهش جریان خون و نیز افزایش طول عمر ایمپلنت دندان توصیه می شود که یک تکه گاز را روی دندان قرار دهید و به آرامی گاز بزنید . این کار را هر زمان که لازم است یا تا موقع کاهش خونریزی ادامه دهید .

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست. 

بیشتر بخوانید: معایب کامپوزیت دندان، ماندگاری کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی چیست؟

رژیم غذایی

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از درمان های دندانپزشکی اعم از ایمپلنت دندان ، کامپوزیت دندان ، لمینت دندان و غیره رعایت رژیم غذایی صحیح است . در روز های اول بعد از جراحی استفاده از غذاهای نرم توصیه می شود . بیماران می توانند هر زمان که احساس راحتی می کنند رژیم غذایی طبیعی خود را از سر بگیرند . در طول دوره نقاهت مقدار زیادی آب و نوشیدنی بنوشید تا آب مورد نیاز بدن شما تامین شود .

تعدادی مزایا برای ایمپلنت فوری نسبت به سایر انواع ایمپلنت دندان وجود دارد. به عنوان مثال ، نیازی به ماهها انتظار برای جایگزینی دندان نیست و کاهش تعداد مراجعه شما باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد. همچنین می توانید مطمئن باشید که ایمپلنت فوری دندان دقیقاً مانند دندانهای طبیعی ظاهر و عملکرد خواهد داشت. در روش ایمپلنت فوری (کاشت دندان در یک روز) بیشترین خطر ممکن در صورتی است که عدم ادغام کافی استخوان با فلز ایمپلنت رخ دهد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که فک بیمار استخوان کافی برای پیوند با ایمپلنت نداشته باشد.


 

https://oralb.com/en-us/oral-health/life-stages/adults/dental-implants-procedure-how-they-work

 
 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت