سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت انواع ایمپلنت دندان


ایمپلنت دندان در اندازه ها ، ارتفاعات و انواع مختلفی وجود دارند. متخصص کاشت دندان شما بسته به نیازهای خاص شما می تواند در تعیین بهترین گزینه برای شما کمک کند.

قيمت 0ريال

تفاوت انواع ایمپلنت دندان
تفاوت انواع ایمپلنت دندان

تفاوت انواع ایمپلنت دندان
دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان دندانپزشکی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای دندانپزشکی آشنا نیستید ، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید. در صورت نیاز به انجام مواردی مانند پیوند استخوان و یا لیفت سینوس مراحل انجام ایمپلنت دندان کمی متفاوت است .در ایمپلنت دندان دو روش اساسی برای کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان وجود دارد. مورد اول قرار دادن فوری ایمپلنت دندان در زمان کشیدن دندان است. این تکنیک فقط در موارد خاص که استخوان کافی برای تثبیت کاشت دندان وجود دارد قابل استفاده است و محل مورد نیاز برای کاشت از محل دندان کشیده شده خیلی بزرگ نیست.روش دوم ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان ، قرار دادن پیوند استخوان در محل استخراج و اجازه دادن به آن برای حدود سه ماه برای بهبودی است. پس از حداقل سه ماه بهبودی برای استخوان ، می توان ایمپلنت دندان را قرار داد. این تکنیک از میزان موفقیت بسیار قابل پیش بینی تر برخوردار است.

ایمپلنت دندان در اندازه ها ، ارتفاعات و انواع مختلفی وجود دارند. متخصص کاشت دندان شما بسته به نیازهای خاص شما می تواند در تعیین بهترین گزینه برای شما کمک کندطول عمر ایمپلنت دندان آن را به یک گزینه برتر در جایگزینی دندان های از دست رفته تبدیل کرده است.
انواع ایمپلنت دندان
دو نوع اصلی ایمپلنت وجود دارد:
ایمپلنت های اندوستیل: این ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند. معمولاً از تیتانیوم ساخته شده و مانند پیچ ​​های کوچک شکل می گیرند ، آنها رایج ترین نوع ایمپلنت هستند.
ساب پریو استیل: روش انجام ایمپلنت دندان در این نوع از ایمپلنت ها به این شکل است که این ایمپلنت های دندانی زیر لثه قرار می گیرند ، اما بر روی یا در بالا فک قرار دارند. این نوع کاشت ممکن است در بیمارانی که فک طبیعی طبیعی کافی ندارند و نمی توانند ، یا نمی خواهند ، انجام شود ، برای بازسازی آن یک روش تقویت استخوان انجام شود.
اگر استخوان فک شما قادر به پشتیبانی از ایمپلنت دندان نیست ، می توان از چندین تکنیک برای بازسازی استخوان ، بازگرداندن فک طبیعی شما و ایجاد پایه ای محکم برای دندان های پشتیبانی شده از ایمپلنت استفاده کرد. این موارد شامل:

  • تقویت استخوان. این امر مستلزم بازیابی یا احیای استخوان در فک شما است که قادر به حمایت از ایمپلنت نیست. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از مواد افزودنی استخوانی و فاکتورهای رشد برای تقویت استخوان به طور کلی به بهترین نتیجه می رسد .
  • لیفت سینوس : تقویت سینوس یا ارتفاعات سینوس نیز نامیده می شود ، لیفت سینوس شامل اضافه کردن استخوان در زیر سینوس در مواردی است که استخوان طبیعی به دلیل از دست رفتن دندانهای پشتی به تحلیل رفته است.
  • افزایش ریج. اگر فک شما به اندازه کافی گسترده نیست که از کاشت دندان پشتیبانی کند ، مواد پیوند استخوان را می توان به یک رج کوچک یا فضایی که در امتداد بالای فک شما ایجاد شده است ، اضافه کرد.
  • برنامه ریزی تصویربرداری و درمان سه بعدی

بیشتر بخوانید: بهترین نوع کامپوزیت دندان، ماندگاری کامپوزیت دندان، معایب کامپوزیت دندان، کامپوزیت دندان های جلو

پیشرفته ترین ، تصویربرداری دیجیتال بسیار دقیق 3D و نرم افزار برنامه ریزی جراحی ایمپلنت ، عمل کاشت را سریعتر و بسیار قابل پیش بینی کرده است. دندانپزشک شما می تواند از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل آناتومی فک شما استفاده کرده و بهترین مکان ها را برای قرار دادن ایمپلنت قبل از عمل تعیین کند. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و زمان بازیابی را کوتاه می کند

دریافت ایمپلنت دندان تصمیم بزرگی است ، هم از نظر شیوه زندگی و هم از سرمایه گذاری، زیرا قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روشهای جایگزینی دندان بیشتر است. بنابراین متخصص ایمپلنتی که شما برای انجام ایمپلنت دندان انتخاب می کنید می تواند بخش بزرگی از زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. یک دندانپزشک عمومی با مجوز کاشت ایمپلنت ممکن است هزینه کمتری نسبت به یک متخصص ایمپلنت دندان داشته باشد ، اما دندانپزشکان عمومی آموزش کمتری نیز در زمینه کاشت دندان دارند..

کاهش عوارض ایمپلنت ممکن است بهترین دلیل برای انتخاب یک متخصص ایمپلنت دندان به جای یک دندانپزشک عمومی برای انجام عمل ایمپلنت دندان باشد. یک متخصص ایمپلنت دندان هرچه دانش و تجربه بیشتری از یک متخصص دندانپزشکی عمومی داشته باشد ، کاشت ایمپلنت عوارض کمتری نیز به همراه خواهد داشت. عفونت ایمپلنت دندان شایعترین عارضه ایمپلنت می باشد.  نه تنها ایمپلنت دندان، بلکه سایر روشهای دندانپزشکی نیز از قبیل کامپوزیت دندان ، ارتودنسی ، لمینت دندان و ... بهتر است توسط متخصصان مربوط به این حوزه ها انجام شوند.

روشهای جایگزین ایمپلنت دندان

بسته به سلامتی استخوان فک و نیازهای خاص شما ، دندانپزشک شما در مورد کاشت دندان ممکن است علاوه بر روش سنتی مراحل انجام ایمپلنت دندان ، گزینه های درمانی جایگزین دیگری را پیشنهاد کند. گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاشت دندان فوری: کاشت دندان فوری بلافاصله به همان روز یا دندان در روز نیز گفته می شود ، قرار دادن یک دندان موقت در یک قرار ملاقات با قرار دادن کاشت دندان فوری امکان پذیر است. در صورت داشتن استخوان طبیعی کافی برای پشتیبانی از قرارگیری فوری و فشار روی دندان موقتی جدید ، کاشت دندان فوری ممکن است گزینه خوبی باشد . در این نوع ایمپلنت دندان، خونریزی و درد ایمپلنت دندان کاهش می یابد. با اینحال احتمال خرابی ایمپلنت دندان در این روش افزایش می یابد.
  • ایمپلنت های کوتاه :  (MDI) این نوع کاشت  ها، ایمپلنت های کوچک و باریک نیز نامیده می شوند ، این کاشت های دارای اندازه دندان باریک تر از رایج ترین کاشت های دندانی هستند. آنها از طریق تکنیک های کم تهاجمی قرار می گیرند و در درجه اول برای تثبیت پروتز پایین استفاده می شوند.
  • - All-on-4جایگزینی برای قرار دادن یک دندان بالا یا پایین دندانهای جایگزین است که به آن یک قوس کامل گفته می شود. چهار ایمپلنت دندانی در استخوان موجود قرار می گیرد و از لزوم پیوند استخوان اجتناب می شود. از جوش های مخصوص استفاده می شود به گونه ای که می توان یک مجموعه موقت از دندان های جایگزین را در همان روز قرار داد. شما یک رژیم غذایی اصلاح شده را دنبال می کنید در حالی که بافت لثه التیام می یابد و ایمپلنت ها با استخوان طبیعی شما پیوند می خورند. بعد از گذشت حدود شش ماه ، دندان های جایگزین دائمی قرار می گیرند و می توانید یک رژیم منظم را از سر بگیرید

منبع مقاله

https://www.aaid-implant.org/dental-implants/types-of-implants-and-techniques/

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت