سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

بهترین نوع اباتمنت برای کاشت دندان؟


بهترین نوع اباتمنت برای کاشت دندان؟


قيمت 0ريال

بهترین نوع اباتمنت برای کاشت دندان؟
بهترین نوع اباتمنت برای کاشت دندان؟
 بهترین نوع اباتمنت برای کاشت دندان؟

ایمپلنت دندان بهترین جایگزین دندان های از دست رفته است. علاوه بر آن در کنار روشهای کامپوزیت دندان و لمینت دندان ، کاربردهای زیبایی نیز دارد. ایمپلنت دندان از سه قیمت تشکیل شده است: پایه تیتانیومی ایمپلنت، اباتمنت و تاج.

گاهی اوقات پیچ هایی وجود که بیش از کاشت کاشته شده در جای خود قرار می گیرند. اگرچه این یک اتفاق مکرر نبوده است ، اما وقتی اتفاق می افتد  ،برای روز انجام اختلال ایجاد می کند ، زیرا نمی دانیم می توانیم تاج را از جای خود خارج کنیم. سؤال فعلی من متفاوت است. چه موقع باید با پیچ کردن تاج ، یک تاج به کاشت وصل شود ، و چه موقع باید از تاج جداگانه ای با تاج سیمانی شده بر روی پوسته استفاده شود؟

این سؤال دیدگاه تاریخی جالبی دارد که بطور خلاصه آنها را بررسی خواهم کرد تا درک بهتر از جواب بیابید. ایمپلنت های اصلی "فرم ریشه" که سالها پیش مورد استفاده قرار گرفته بودند ، برای تعویض چندین دندان در نظر گرفته شده بودند ، با آنکه ایمپلنت ها توسط یک چارچوب فلزی که از پایه پروتز رزینی پشتیبانی می کند ، قرار گرفته اند و با دندانهای رزین در پایه دندانپزشکی ، به اصطلاح "پروتز ترکیبی".

ویژگی های ضد چرخش داخلی در داخل بدن کاشت در آن زمان در دسترس نبود. کاشت های ریشه ای اصلی یک طرح ریزی شش ضلعی شش ضلعی بسیار کوتاه بیرون زده از بدنه کاشت و یا اصلاً ویژگی ضد چرخش نداشتند. قطعه فلزی شش ضلعی کوتاه که تاج را به کاشت منتقل می کند ، در درجه اول برای چرخش ایمپلنت ها به محل در نظر گرفته شده بود ، و برای مقاومت در برابر چرخش اباتمنت نیست.

بیشتر بخوانید: روش انجام ایمپلنت دندان، لمینت سرامیکی چیست؟ عوارض روانی ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان های جلو

با این حال ، دندانپزشکان شروع به مراحل انجام ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های تک کردند ، و چالش های قابل توجهی وجود دارد که اتصال تاج به کاشت های منفرد را نشان می دهد ، که در ابتدا قرار بود بدون خطر چرخشی به یکدیگر متصل شوند.

بعداً ، ویژگیهای ضد چرخش داخلی توسط یک شرکت ثبت اختراع شد و مشکل جایگزینی تک دندان برای آن شرکت حل شد. با این حال ، حق ثبت اختراع قبل از اینكه سایر شركتها بتوانند ویژگیهای ضد چرخش داخلی را در خود گنجانده باشند ، باید تمام شوند.

ترکیبات کاشت و تک بکار بردن تک قطعه بیشتر اوقات امکان پذیر نبود زیرا زوایای استخوانی که در محور طولانی دندان ترمیم نشده بودند ، آناتومی مناسب تاج را نمی دهند. در نتیجه ، abutments های ساخته شده توسط سازنده و abutments های سفارشی تکامل یافته اند که باعث می شود آنها در زاویه مناسب قرار بگیرند ، و آنها تبدیل به اباتمنت های اصلی برای تاج های مجردی شدند که بر روی اباتمنت ها قرار گرفته اند. مفهوم حاصل شده چهار تکه (ایمپلنت ، جدا کردن مجزا ، پیچ و تاج) نتیجه ای است که بیشترین استفاده از مفهوم تک دندان را دارد. در طول مراحل انجام ایمپلنت دندان، باید همواره مراقبت عفونت ایمپلنت دندان بود. عفونت ایمپلنت می تواند طول عمر ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار دهد.

اخیراً ، دندانپزشکان و تکنسین های آزمایشگاهی از خود پرسیده اند که چرا بسیاری از موقعیت های بالینی امکان استفاده از یک ترکیب سه تکه (ایمپلنت ، تاج و یک پیچ از طریق تاج به داخل کاشت) را بدون کاشت جداگانه ایجاد می کنند.

https://www.dentaleconomics.com/science-tech/article/16390213/what-are-the-best-types-of-abutments-for-implants

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت