سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی


تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی


قيمت 0ريال

تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی
تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی

تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی

متخصصان دندانپزشکی معتقدند که بهترین روش جایگزینی دندان کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان پایه‌‌ی فلزی پیچ مانند از جنس تیتانیوم است که توسط دندانپزشک داخل استخوان فک کار گذاشته می‌شود. پس از مدت کوتاهی سلول‌های استخوان طی فرآیند استخوان‌سازی طبیعی یا (osseointegration) در اطراف ایمپلنت رشد می‌‌کنند و بعد از آن ایمپلنت به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل می‌کند. از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
*
بهبود و افزایش توانایی خوردن و صحبت کردن
*
سهولت در نگهداری و تمیز کردن آن
*
ظاهر کاملا طبیعی
*
مانع از ایجاد چین و چروک و افتادگی صورت
*
عدم نگرانی از افتادن دندان هنگام خوردن، خندیدن، سرفه و عطسه کردن در محیط‌های اجتماعی

ایمپلنت دندان، پایه فلزی از جنس تیتانیوم است که با بافت بدن سازگاری دارد و جراح دندانپزشک آن را در داخل استخوان فک قرار می‌دهد و همانند ریشه دندان عمل می‌کند. ایمپلنت بهترین روش جایگزینی دندان از بین رفته است. یکی از اهداف اصلی دندانپزشکی این است که شکل و عملکرد ایمپلنت همانند دندان طبیعی باشد. مراحل انجام ایمپلنت دندان حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد.

با این حال، ایمپلنت دندان با دندان طبیعی تفاوت‌هایی دارد. برای آگاهی و شناخت بهتر از این تفاوت‌ها با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
تفاوت‌های ایمپلنت و دندان طبیعی
*
تفاوت اصلی بین دندان طبیعی و ایمپلنت‌ در نحوه قرارگیری آن‌ها در دهان است. ایمپلنت‌ها در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند و طی روند استخوان‌سازی، جزئی از استخوان فک می‌شوند. ایمپلنت دندان را نباید با کامپوزیت دندان و لمینت دندان که برای درمان های زیبایی بکار می رود، اشتباه گرفت.

بیشتر بخوانید: طول عمر لمینت دندان، ماندگاری کامپوزیت دندان،

 در حالی که دندان‌های طبیعی جز استخوان فک نیستند بلکه توسط الیاف اطراف لثه و رباط‌های موجود در این ناحیه، در داخل دهان قرار گرفته‌اند.
تعداد عروق در اطراف ایمپلنت نسبت به دندان طبیعی کمتر است در نتیجه، ایمپلنت‌ها از میزان خونرسانی، حمایت زیستی و دفاع محدودتری برخوردارند. به همین دلیل، نیاز به دریافت مواد بازسازی کننده توسط دندانپزشک دارند.
 
دندان‌های طبیعی دارای چند ریشه بوده در حالی که ایمپلنت‌ها شامل یک پایه فلزی ثابت در داخل استخوان فک هستند . طول عمر ایمپلنت دندان در صورت مراقبت از آن دائمی است.
 
ایمپلنت‌ها از نظر ساختاری به دلیل اینکه داخل استخوان فک قرار گرفته‌اند، حساسیت بیشتری نسبت به دندان طبیعی در مواجهه با باکتری‌ها دارند. در صورت رعایت نکردن اصول بهداشت دهان و دندان، خطر التهاب لثه و از بین رفتن استخوان فک در ایمپلنت وجود دارد . ایمپلنت یک روش جراحی است و کمی درد ایمپلنت دندان تا چند روز طبیعی است. بیماری لثه می تواند به عفونت ایمپلنت دندان و نارسائی آن منجر شود.

 

https://www.whatclinic.com/dentists/iran/implants

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت