سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراقبت از لمینت دندان


مراقبت از لمینت دندان
قيمت 0ريال

مراقبت از لمینت دندان
مراقبت از لمینت دندان

چطور از لمینت های سرامیکی مراقبت کنیم تا بیشترین طول عمر و دوام را داشته باشد؟

تنها نکته ای که در خصوص لمینت دندان و کامپوزیت دندان می توانید رعایت کنید تا بیشترین دوام را داشته باشند این است که از آنها مانند دندان های طبیعی خودتان مراقبت کنید. با توجه به اینکه هزینه بسیار زیادی برای نصب ونیر های دندانی پرداخته‌اید بنابراین به نفع خودتان است که با رعایت کردن نکات بهداشتی جهت حفظ بهداشت دهان و دندان بیشترین استفاده را از آنها ببرید در ادامه بهترین روش های مراقبت از ونیرهای دندانی برای افزایش طول عمر لمینت دندان و ماندگاری کامپوزیت دندان را برای شما ما فراهم آورده ایم:

• حفظ بهداشت دهان و دندان

پاکسازی دهان یکی از مهم ترین شرایط افزایش دوام و طول عمر ونیرهای لمینت است که به حفظ دندانهای طبیعی خودتان نیز کمک می کند. مسواک زدن با خمیر دندانهای مناسب که دارای سیلیکای تمیز کننده پیشرفته مانند همان چیزی که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند؛ هستند؛ نخ دندان کشیدن و چکاپ های منظم نزد دندانپزشک از جمله مهمترین فاکتورهای موثر روی افزایش دوام لمینیت های سرامیکی و نیز دیگر درمان های دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان و کامپوزیت ونیر است.

• استفاده از محافظ های دندان

در صورتی که در مسابقات ورزشی خشن و حرفه ای مانند بوکس، کاراته، ورزش های رزمی و غیره شرکت می کنید بهتر است در طول تمرینات و مسابقات حتماً از محافظ های دندان استفاده کنید تا از ترک خوردن یا لب پر شدن و حتی شکستن لمینت سرامیکی جلوگیری کنید.

• از لمینت ها به عنوان ابزار استفاده نکنید

درست است که جنس لمینت ها زمانی که به مینای دندان پیوند می خورند کاملا مستحکم می شود اما این استحکام نباید موجب شود از لمینیت ها به عنوان قیچی، چکش، انبر و غیره استفاده کنید. این عادات اشتباه که خیلی از افراد نسبت به دندانهای طبیعی خودشان نیز دارند و برای باز کردن درب بسیاری از کیسه های پلاستیکی، شکستن پوست آجیل مانند پسته، جویدن یخ، باز کردن درب پپسی و غیره از دندانها و لمینت ها به عنوان ابزار استفاده می کنند؛ موجب وارد آمدن فشار زیادی به لمینیت های سرامیکی شده و قطعاً موجب کوتاه تر شدن طول عمر لمینت و آسیب دیدگی جدی آن خواهد شد. به طوری که حتی در کمتر از ۵ سال نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: درد ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان، طول عمر ایمپلنت دندان، مراحل انجام ایمپلنت دندان

• مراقب دندان قروچه کردن خود باشید

در صورتی که دندان قروچه می کنید پیش از نصب لمینت پرسلن حتماً باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. هرچند که دندان‌قروچه کردن موجب سائیده شدن یا ایجاد ترک در ونیرهای پرسلین می‌شود اما راه حل آن نیز آسان است. استفاده از یک محافظ شبانه برای دندان ها می تواند جلوی آسیب دیدن لمینت های سرامیکی را در اثر دندان قروچه کردن بگیرد .


https://www.sharecare.com/health/dental-veneers/what-are-laminate-veneers

 
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت